فرماندار قصرشیرین با اشاره به تردد پرشور زوار اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت: خدمات خوب و مطلوبی در این مرز به زائران ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 10 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، صبح امروز نیز تردد با وجود خیلی عظیمی از زائران که از اقصی نقاط مختلف کشور برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی خود را به مرز خسروی رسانده‌اند، در حال انجام است.

حضور پرشور زائران در این پایانه بین‌المللی مرزی می‌تواند این خبر را در پی داشته باشد که تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در مرز به‌خوبی فراهم شده است.

مسؤولان قرارگاه اربعین می‌گویند، تا پایان وقت روز گذشته (۱۷ مهرماه) یعنی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر، حدود ۱۲ هزار زائر از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

هزاران زائری که پس از پایان وقت اعزام در این مرز ماندند در موکب‌ها مستقر شدند و از صبح امروز اعزام‌ها از سر گرفته شد.
فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین فعالیت‌های صورت گرفته برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: پس از اینکه مرز خسروی در مورخه ۱۵ شهریورماه با حضور وزیر کشور، استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه و مقامات عراقی، بازگشایی شد از همان روز شاهد تردد زوار از این مرز بودیم.

مرادعلی تاتار افزود: رفته‌رفته وضعیت بهتر شد و شاهد افزایش تردد زائران بودیم، البته به علت ناآرامی‌های به وجود آمده در چند شهر عراق وقفه‌ای چهار روزه پیش آمد که با پیگیری مسؤولان حل و فصل شد.

وی با اشاره به تردد پرشور زوار اربعین حسینی در مرز خسروی، افزود: از بعد از نماز صبح مرز برروی زائران باز می‌شود، زائرانی که در شهر قصرشیرین مستقر شده توسط ۵۰ اتوبوس به مرز خسروی انتقال داده می‌شوند و کار اعزام آن‌ها تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و پس از پایان وقت قانونی اعزام، زائران باقی‌مانده در ۱۰ موکبی که تدارک دیده شده پذیرایی و اسکان داده می‌شوند تا صبح روز بعد ان‌شاءالله اعزام شوند.

تاتار خدمات ارائه شده به زائران را قصرشیرین و مرز خسروی خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر اینکه به زائران در شهر قصرشیرین و پایانه مرز خسروی خدمات‌رسانی می‌شود، اقدامات و خدماتی را نیز در آن سوی مرز برای زائران از سوی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده، به عنوان مثال روز گذشته ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار از منذلیه تا حسینه عراق اعزام کردیم که تمامی زوار به سلامت به مقصد رسیدند.

کمبود اتوبوس در آن سوی مرز خسروی برای جابجایی مسافران اصلی‌ترین دغدغه اصلی زوار است که به گفته بازوند استاندار کرمانشاه، در این مورد از وزارت کشور تقاضا‌هایی داشته‌ایم که قرار است ۶۲ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به سوی مرز روانه کنند.

تردد از طریق پایانه بین‌المللی مرز خسروی همه روزه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۶:۳۰ دقیقه عصر در حال انجام است که با توجه به استقبال پرشور زائران از این مرز برای عزیمت به عراق، مسؤولان در تلاش هستند زمان ورود و خروج را بیشتر کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار