استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه توسعه روستایی، گفت: اتفاقات خوبی که در روستاهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته انجام شده نشان‌دهنده روند رو به تعالی و پیشرفت در این حوزه است.
کد خبر: ۷۸۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 09 October 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی افزود: ما ملت ایران قسم خورده‌ایم که خون شهیدان روی زمین نماند و استقلال خود را با هیچ چیزی معامله نکنیم؛ از این رو در برابر فشارها خم به ابرو نخواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تبریز و آذربایجان، اسطوره تاریخ شناخته می‌شوند نه به خاطر بناهای تاریخی، بلکه در سایه انسان‌های غیرتمندی است که در سخت‌ترین شرایط هم دست از کار و کوشش برنمی‌دارند و برای اعتلای میهن خود تلاش می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه توسعه روستایی، گفت: اتفاقات خوبی که در روستاهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته انجام شده نشان‌دهنده روند رو به تعالی و پیشرفت در این حوزه است.

وی بر تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی در مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: لازمه این امر، تقویت احساس تعلق روستاییان به روستا و زادگاه خود است که اگر این احساس ایجاد و تقویت شود روستاها به مراکز تولید و کارآفرینی تبدیل می‌شوند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروزه جوانان روستایی نیز جوانانی تحصیل‌کرده و مهارت‌دیده هستند، افزود: خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم و امروز با تجربه گذشتگان و انرژی و توانمندی جوانان، کار و فعالیت در روستاها رونق گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تقویت بنیان‌های صنعتی و کشاورزی در روستاها تأکید کرد و گفت: تعاونی‌ها، صندوق‌ها و سایر ساختارهایی که فعالیت‌های روستایی را نظام‌مند می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی راه‌اندازی اشتغال مکمل و صنایع پایین‌دستی در روستاها را مهم برشمرد و گفت: متأسفانه به موازات ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در روستاها به موضوع اشتغال توجه نشده است؛ در حالی که اشتغال و ایجاد درآمد و رفاه، جوهره اصلی توسعه روستایی است.

پورمحمدی با تأکید بر استفاده از امکانات طبیعی روستاها، گفت: توسعه روستایی نباید به قیمت از دست دادن مواهب طبیعی تمام شود و تنها در این صورت است که توسعه پایدار اتفاق می‌افتد.

در این مراسم، سه نفر از کارآفرینان روستایی، تجربیات موفق خود را در این حوزه ارائه کردند.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در خصوص نقش فضای مجازی در کسب‌وکارهای روستایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان و شیوه‌های بازاریابی محصولات روستایی و عشایری به ارائه گزارش پرداختند.

در پایان این مراسم از فعالان و دست‌اندرکاران غرفه آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور قدردانی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار