محمد حیدری در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، از کاهش ۶/۳ درصدی آمار تلفات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: رانندگان توصیه‌ها و الزامات ایمنی را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۸۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 October 2019
 

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: مطابق با آمار اعلامی پزشکی قانونی تعداد کشته ها در پنج ماهه اول امسال ۱۶۲ نفر است، این رقم نسبت به سال گذشته که 6/3 درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مرگ و میر های مربوط به شش ماهه ابتدای سال ۱۳ درصد کاهش داشته و نزدیک به ۸۰ درصد تلفات عناصر مذکر هستند که اغلب متاهل و سرپرست خانوار اند و فوت شان منجر به آسیب و خسارت بیشتری می شود و تلفات به علت خونریزی و تاخیر در حضور اورژانس از مواردیست که با افزایش آگاهی و مهارت عموم مردم می توان نسبت به کاهش آن اقدامات موثری انجام داد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با اقداماتی که انجام دادیم حوادث منجر به واژگونی کمتر از سال گذشته منجر به کشته شدن می‌شوند.همچنین در حوادث ناشی از برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر نیز کاهش داشتیم که می تواند نشان دهنده افزایش میزان استفاده از کمربند ایمنی باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه کمربند ایمنی مانع ضربه مغزی می شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد کشته های داخل خودروها دچار ضربه مغزی می‌شوند و نتیجه ای که می شود گرفت این است که کشته شده‌ها سرنشینانی بودند که کمربند ایمنی نبسته اند و اگر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی علاوه بر سرنشینان جلو به سرنشینان عقب هم تسری یابد درصد بالای آمار تلفات پایین می آید.


رئیس پلیس راه با اشاره به اینکه هنوز به اوج تردد زائرین در مسیرها نرسیده ایم، خاطر نشان کرد: تفکیک آمار تصادفات مبنی بر اینکه چه تعداد شامل زوار می شود از امروز آغاز شده که خوشبختانه حادثه‌ای نداشتیم.

به گفته این مسئول،امسال تلفات و حوادث تراکتورها و موتورسیکلت سواران علیرغم افزایش تردد موتورسیکلت ها و ادوات کشاورزی کاهش داشته است.

محمد حیدری به زواری که از استان ها مرکزی، شمالی و شمال غربی وارد استان کرمانشاه می شوند توصیه کرد: اگر هنگام اوج خستگی به مبادی ورودی استان ما رسیدید حتما در موکب ها بین‌راهی استراحت کنند. هوشیاری کامل بسیار مهم است و اگر در حین رانندگی کاملا هوشیار باشند، دچار حادثه نمی‌شوند، یکی از موارد دیگری که می تواند خطر را متوجه رانندگان کند محور اسلام آباد تا سرابله است در بعضی مقاطع راه یکطرفه و دو طرفه می شود و از همین مسیر به سمت سرابله راه غیر مجزا، کوهستانی و پر پیچ و خم است. در این قسمت کسانی که راست به چپ ها غیرضروری و سبقت های غیر مجاز میگیرند دچار حادثه می شوند.


رئیس پلیس راه، سبقت ها غیر مجاز را از عوامل مهم منجر به حوادث قلمداد کرد و اظهار داشت: از خطرات دیگری که متوجه تعدادی از رانندگان می شود عدم مشاهده تونل در مسیر به علت نصب نبودن چراغ در مسیر یا نداشتن چراغ خودرو است. که توصیه اکید می کنیم رانندگان چراغ های ماشین خود را اصلاح کنند.


وی ابراز داشت:در راستای ارتقا ایمنی جاده ها از دو ماه پیش فعالیت ها قابل توجهی با همکاری پلیس راه و راهداری صورت گرفته و از مبادی ورودی تعدادی از تابلو های شهرها را که مبدا ورود بار ترافیکی به کرمانشاه هستند شامل سنقر، هرسین، کامیاران، نهاوند و کنگاور و همچنین تابلوهای مسیرهای منتهی به خسروی و مهران را که ناخوانا و ناگویا هستند را ترمیم کنیم.


حیدری اذعان داشت : در حال حاضر مشکلی برای انتخاب مسیر نیست، خط کشی ها انجام، بسیاری از نقاط با افزایش تابلوها و قطعات شبرنگ برای شب ها نمایان سازی شده است، همچنین تقاطع‌ ها ایمن سازی و بسیاری از نواقصی که ممکن بود منجر به شدت حادثه بشود را ایمن سازی و آشکار سازی کردند که تبعات واژگونی و حادثه خروج از جاده کمتر شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: دوربین های ما آماده به کار هستند، 30 دوربین ثابت داریم که علاوه بر کنترل سرعت، میانگین سرعت دوربین بعدی را هم رصد و کنترل کنند و تخلف را گزارش می دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار