فرزین معتمدی در گفتگو با تابناک:
سرپست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۱۱ پایگاه امداد نجات ثابت و ۷ پایگاه موقت مجهز در مرز خسروی مستقر هستند.
کد خبر: ۷۸۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 08 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

فرزین معتمدی در نشست مشترک با خبرگزاری تابناک کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران این مجموعه خبری اظهار کرد: آمادگی کامل برای استقبال از زائرین اربعین را داریم و در این راستا ۱۱ پایگاه امداد نجات ثابت و ۷ پایگاه موقت در مرز مستقر هستند، که در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس و همکاران ما در محل حادثه حاضر شده و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی در خصوص مراکز جامع علمی کاربردی نیز گفت: در ابتدا قرار بود مراکز جامع علمی کاربردی هلال احمر در کل کشور تعطیل و فقط ده مرکز بصورت خودگردان خدمات ارائه دهند که با رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس جمعیت هلال احمر، مرکز علمی کاربردی منطقه غرب به جمعیت هلال احمر واگذار شد و دانشجویان مشغول به تحصیل هستند، همچنین قصد داریم رشته‌های جدیدی مانند توانبخشی را اضافه کنیم.

معتمدی با اشاره به شرایط زلزله زدگان سرپل ذهاب تصریح کرد: محموله حجیمی از کره جنوبی برای زلزله زدگان کرمانشاه که شامل پک‌ها و ملزومات بهداشتی است دریافت و با برنامه ریزی‌های انجام شده در مدت ۲ هفته در این مناطق توزیع شد. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر افزود: در حال احیای این زیرساخت ها هستیم تا بتوانیم از این طریق به درآمدزایی برسیم، در این راستا مرکز جامع توانبخشی در حال اخذ مجوز و اکنون برخی خدمات ارتوپد فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و روانشناسی را که  دارای تعرفه دولتی است را ارائه می دهد و در این مرکز ساخت پروتز‌ها با کمترین هزینه صورت می‌گیرد. همچنین در پی اخذ مجوز مرکز فیزیوتراپی تخصصی غیر تهاجمی قلب و عروق هستیم و اگر مجوز‌های لازم صادر شود، می‌توانیم مرکز را راه اندازی کنیم که نقش بسزایی در درمان بیماران قلبی بعد از جراحی دارد.

معتمدی ابراز داشت: هلال احمر استان کرمانشاه جزء ۱۲ استانی است که توانبخشی را به صورت جامع دارد و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مرکز به صورت مجزا خواهیم بود.


سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به ایام اربعین گفت: یک پایگاه موقت بین جاده‌ای در مسیر دالاهو از ابتدای تابستان مستقر و شروع به فعالیت کرده، از فعالیت های این پایگاه، آموزش مسائل غریق و امداد و نجات است که  با توجه به ایام  اربعین تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و اگر خیرین کمک کنند می‌توانیم پایگاه را به صورت دائم  برقرار کنیم.


معتمدی در خصوص آموزش‌های صورت گرفته اظهار کرد: آموزش‌های مهم و عمومی را در کل استان برای علاقه‌مندان و نیرو‌های هلال احمر برگزار و این آموزش ها را ادامه می‌دهیم، همچین آموزش‌های توان افزایی را برای  آقایان و بانوان امدادگر در برنامه داریم.


وی گفت: امسال برای اولین بار در یادمان مرصاد برای زائرین  آموزش فرهنگی به صورت چهره به چهره ارائه و بروشور هایی در اختیارشان قرار خواهیم داد.


معتمدی با بیان اینکه هلال احمر متولی اسکان نیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی ۲۴ ساعته باز نیست پیش بینی کردیم  که اسکان ضروری در مرز اتفاق بیافتد در نتیجه یک اردوگاه با ظرفیت ۵ هزار نفر در مرز خسروی برپا کردیم که شامل چادر، ملزومات خواب و سرویس‌های بهداشتی است و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد چادر‌های اسکان را در محل‌های پیش بینی شده داریم.


سرپرست جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: تیم ارتباطات هلال احمر در قالب یک خودروی سیار در مرز خسروی مستقر و به راحتی می‌تواند با تهران و مراکز استان‌ها ارتباط صوتی و تصویری برقرار کند.


وی در خصوص تجهیزات تامین شده برای زائرین کربلا بیان کرد: ۵ دستگاه آمبولانس، ۵ تیم عملیاتی آقایان و ۳ تیم عملیاتی بانوان، یک قرارگاه مرزی و اتوبوس با کادر تخصصی و درمانی و امداد و نجات را در سامانه مرزی به صورت دائم مستقر و در صورت نیاز آماده عملیات هستند. همچنین یک هلی کوپتر از ۱۳ مهر در فرودگاه کرمانشاه مستقر و در صورت مهیا شدن بالگرد یک هلی کوپتر هم به مرز خسروی برای انتقال افراد به مراکز درمانی فرستاده می‌شود.

این مسئل با بیان اینکه مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در کشور متولی درمان زائرین در کشور عراق است، افزود : پیش بینی شده از مرز خسروی تا بغداد سه پایگاه درمانی احداث شود و از بغداد تا نجف هم برعهده مرکز پزشکی حج و زیارت است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در خصوص ارسال دارو اظهار کرد: این امر به عهده مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر واقع در تهران می‌باشد و دیگر استان‌ها مداخله‌ای ندارند، و با توجه به مشکلات احتمالی و پیش بینی شده دارو‌ها ارسال می‌شوند.


وی در پایان گفت: تمهیداتی در خصوص حوادث پیش بینی نشده اندیشیده شده و تیم‌ها با دریافت آموزش‌ها آمادگی کامل دارند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار