معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال بیشترین بی‌سوادان کشور در "کرمانشاه" با سواد شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، هرمز نوروزی‌فرد سهمیه سوادآموزی ابلاغ شده به استان برای سال جاری را ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۱۳ هزار و ۶۴ نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان کرد و افزود: تاکنون ۵۰۳۶ نفراز بی‌سوادان و کم‌سوادان استان مورد آموزش قرار گرفته‌اند که این میزان معادل ۳۸.۷۵ درصد سهمیه ابلاغی به استان است.

 

نوروزی‌فرد اضافه کرد: از مجموع ۵۰۳۶ نفری که امسال در دوره‌های مختلف سوادآموزی شرکت کرده‌اند، ۴۴۴۰ نفر معادل ۸۸.۱۷ درصد زن و ۵۹۶ نفر معادل ۱۱.۸۳ درصد مرد بوده‌اند.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: ۱۵۵۳ نفر معادل ۳۰.۸۴ درصد از افرادی که امسال در استان تحت آموزش‌های سواد آموزی قرار گرفته‌اند در روستا‌ها و ۳۴۸۳ نفر معادل ۶۹.۱۶ درصد در شهر‌ها در فرآیند آموزش شرکت کرده‌اند.

 

نوروزی‌فرد سپس سهمیه استان برای دوره سوادآموزی در سال جاری را ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۶۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۱۲۲ نفر معادل بیش از ۴۸ درصد سهمیه ابلاغی مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده استان کرمانشاه در شش ماهه نخست امسال در شاخص تحت پوشش قراردادن بی‌سوادان در دوره سوادآموزی حائز رتبه نخست کشوری شده است.

 

نوروزی‌فرد سهیمه ابلاغی برای تحت پوشش قرار گرفتن کم‌سوادان در دو دوره تحکیم و انتقال برای استان را نیز به ترتیب ۳۸۰۴ و ۲۷۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۹ نفر در دوره تحکیم (معادل ۱۵.۲۲ درصد سهمیه ابلاغی) و ۱۳۳۵ نفر در دوره انتقال (معادل ۴۸.۳۷ درصد سهمیه ابلاغی) شرکت کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار