رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه از ورود ۳۹۲۰ دستگاه خودروی نوشماره به استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سرهنگ کیومرث غلامی با اشاره به روند نامطلوب اسقاط خودرو، گفت: نیمه ابتدای امسال تنها ۵۹ خودرو اسقاط شده که از این تعداد ۵۶ خودرو شخصی و سه خودرو تاکسی بوده است.

 

وی افزود: این تعداد اسقاط خودرو در حالی است که سال گذشته ۱۲۴۲ دستگاه خودرو اسقاط شدند و این امر نشان‌دهنده کاهش بیش از ده‌ها برابری اسقاط خودرو در استان است.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز اسقاط خودرو با رکود مواجه هستند و بخشی از این معضل به گرانی خودرو و بخش دیگر آن به قیمت پایین تسهیلات خرید خودرو مربوط است.

 

وی افزود: همچنین قیمت پایین خرید خودرو جهت اسقاط هم مزید علت شده و افراد اندکی در این شرایط تمایل به اسقاط خودروی خود دارند.

 

غلامی به آمار خودرو‌های نوشماره استان در نیمه ابتدای امسال هم اشاره کرد و افزود: میزان اندک اسقاط خودرو در نیمه ابتدای امسال در حالی است که طی این مدت ۳۹۲۰ دستگاه خودرو جدید شماره گذاری شده و وارد استان شده و این تعداد بجز خودرو‌هایی است که نقل و انتقال شده‌اند وآمار این خودرو‌ها و بحث تعویض پلاک آن‌ها نیز در نیمه ابتدای امسال ۴۶ هزار و ۶۴۰ دستگاه خودرو بوده است.

خیابان‌های کرمانشاه جوابگو نیست

غلامی این آمار را نگران کننده دانست و افزود: نگرانی از آن جهت است که زیرساخت‌های لازم برای ورود این تعداد خودرو وجود ندارد و معابر جوابگوی این حجم ورود خودرو نیست.

 

وی افزود: معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه بویژه در بافت مرکزی شهر مربوط به عهد دُرشکه است و به هیچ عنوان گنجایش این حجم خودرو را ندارد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در صورت ادامه این روند در آینده قطعا دچار معضلات بسیار ترافیکی خواهیم شد و از هم اکنون باید در این زمینه کار شود.

 

وی افزود: یکی از راهکار‌های موثر در این زمینه در کنار بحث ارتقا زیرساخت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. البته در این زمینه مسئولین باید علاوه بر فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی هم تلاش کنند.

 

وی افزود: اقدام مهم دیگر بحث ارائه تسهیلات مناسب برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و از رده خارج کردن آن‌ها از ناوگان حمل و نقل شهری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار