فریدون یاسمی در گفتگو با تابناک:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه گفت: در ایام اربعین با تعبیه بیش از صد جایگاه ثابت و ۶ جایگاه سیار آمادگی کامل را برای تامین فرآورده‌های نفتی داریم.
کد خبر: ۷۸۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 07 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

فریدون یاسمی در نشست مشترک با خبرگزاری تابناک کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار این مجموعه اظهار کرد: برای ایام اربعین از کنگاور تا خروجی مرز خسروی، از حمیل تا اسلام آباد غرب و از کرمانشاه تا سنندج بیش از ۱۲۰ جایگاه ثابت، ۶ جایگاه سیار و ۲ جایگاه در پارکینگ‌های مقداد و مسلم بن عقیل تعبیه شده که آمادگی کامل را برای تامین فرآورده‌های نفتی دارند.

وی در خصوص وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: وظیفه ما تامین، توزیع و نگهداشت چهار فرآورده اصلی، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز و گاز مایع را داریم که از چند سال گذشته گاز سی ان جی هم اضافه شده است.

یاسمی با اشاره به اینکه در مرکز استان حدود یازده جایگاه بنزین موتور وجود دارد، عنوان کرد: از زمان آغاز فعالیت ما، دوربین‌های مدار بسته در تمام این جایگاه‌ها فعال شده و رمز آن‌ها را در اختیار ۵ رئیس شهرستان قرار داده ایم.

وی یادآوری کرد: اینکه زاویه دید دوربین‌های موجود با هماهنگی معاونت بازرگانی و حراست طوری تنظیم شده که کنترل و نظارت را بر عرضه فرآورده‌های نفتی و قاچاق را داشته باشیم.

مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص علت قاچاق فرآورده ابراز داشت: قیمت بنزین، نفت سفید و نفت گاز در داخل و خارج از ایران تفاوت چشم گیری دارد و این امر باعث شده برخی افراد فرصت طلب قصد سوء استفاده داشته باشند.

وی گفت: به تازگی بنزین موتور با استفاده از کارت هوشمند توزیع می‌شود.

یاسمی با اشاره به اینکه دولت کار گازرسانی را در سراسر استان انجام داده تصریح کرد: با این وجود حدود ۹۸ هزار خانواده مصرف کننده نفت سفید سوز هستند که به صورت سنتی و با استفاده از کالابرگ نفت سفید دریافت می‌کنند.

یاسمی گفت: قصد داریم تفاهم نامه‌ای با سازمان‌هایی مثل تعاون روستایی، اداره پست، کمیسیون قاچاق تنظیم کنیم که طبق آن کالا برگ را به صورت کارت بانکی ارائه و در این راستا با همکاری بیش از ۵۰۰ فروشندگی روستایی و مخابرات که دارای خط دیتا هستند، که از طریق دستگاه‌های کارتخوان و با استفاده از کارت بانکی نفت سفید را در کمترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان برسانیم.

یاسمی با بیان اینکه نفت گاز یکی از کالا‌های لوکس و با ارزش است عنوان کرد: بیشتر کشور‌های همسایه به دنبال این فرآورده هستند و بر طبق قانون بین جاده‌ای و نوع و کارکرد کامیون، تحویل نفت گاز با توجه به پیمایش و کارکرد است.

وی در خصوص اقدامات پیش گیری از قاچاق اظهار کرد: مصوبه‌ای از کمیسیون قاچاق دریافت و به محض اینکه در نقطه صفر مرزی کامیونی رویت شود که بوسیله گالن قصد تخلیه باک نفت گاز را داشته باشد، شماره انتظامی یا پلاک کامیون ثبت و نسبت به مسدود کردن کارت سوخت کامیون اقدام می‌شود.

یاسمی در مورد مصرف نفت گاز ادوات کشاورزی نیز متذکر شد: در حال انجام راستی آزمایی هستیم، ما در ۵ شهرستان و در هر شهرستان ۴ تیم مستقر و فراخوان داده تا مشخصات مالک اعم از شماره شاسی، شماره موتور و مشخصات شناسنامه‌ای مالک را ثبت کرده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن با توجه به زمین کشاورزی و نوع محصول و... سوخت مورد نیاز را تحویل دهیم.

وی گفت: طبق طرحی که از جانب وزارت نفت پذیرفته شده، تمام واحد‌هایی تولیدی که در سه سال گذشته سوخت مایع را دریافت کرده اند به شرکت ملی گاز استان معرفی و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در اختیار شرکت گاز قرار می‌گیرد تا بدین وسیله سوخت مایع را به گاز طبیعی تبدیل کند.

مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ۵ مرز خروجی در استان وجود دارد که در حال حاضر تردد در سه مرز انجام می‌شود و این مرز‌ها به دیب دیجیتال مجهز هستند که با استفاده از این طرح کنترل باک کلید خودرو‌های سبک و سنگین اعم از باری و نفتکش بطور دقیق و سیستمی صورت می‌گیرد.

یاسمی تصریح کرد: در استان نزدیک به ۷۰ واحد جایگاه سی ان جی مستقر هستند و نظارت کامل روی عملکرد این جایگاه‌ها اعمال می‌شود.

وی در خصوص کمیت و کیفیت فرآورده نفتی اذعان داشت: برای سنجش کمیت، در اغلب موارد با چک کردن ماهیانه نازل‌های پمپ‌های بنزین، تلاش می‌کنیم کم فروشی در جایگاه‌ها صورت نگیرد و جایگاه‌های متخطی را جریمه می‌کنیم، در سنجش کیفیت نیز، بنزین معمولی با کیفیت که از نظر زیست محیطی عاری از مشکل و مرجع تایید کننده کیفیت هم اداره استاندارد است.

مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح کرد: از ابتدای سال نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد مصرف سوخت نفت سفید سوز داشتیم که نشان دهنده آمادگی ما برای تامین نیاز مردم در فصل زمستان است.

وی با عنوان اینکه میانگین مصرف بنزین و نفت گاز بخش حمل و نقل و خانگی، بیش از یک میلیون و نفت سفید حدود ۸۰۰ هزار است بیان داشت: برخی شرکت‌ها و نیروگاه‌ها براساس فعالیت‌ها مصرف بیشتری دارند، که مکلف به تامین سوخت آن‌ها هستیم.

یاسمی در پایان تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم که در حفظ سرمایه ملی خود بکوشند و با رویت تخلفی با شماره ۰۹۶۲۷ برای گزارش تخلفات صورت گرفته تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار