کرمانشاه_ مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۰ داروخانه در سطح استان دارو‌های کمیاب را توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 07 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، حسین رضاپور با اشاره به نظارت مستمر بر داروخانه‌های استان اظهار داشت: عمده تخلف مشاهده شده در داروخانه‌های استان ۲ مورد عرضه غیرمجاز دارو بوده که البته منظور از غیرمجاز دارو‌های فاقد برچسب اصالت است.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مسئولین فنی این ۲ داروخانه از دو تا سه ماه لغو پروانه شدند.

این مسئول در نیمه نخست امسال ۹۵۰ بازرسی از سطح داروخانه‌های استان انجام شده و ۱۸۰ تذکر نیز به داروخانه‌ها به دلایلی از جمله عدم رعایت شرایط نگهدای دارو، عدم استفاده از روپوش، عدم حضو مسئول فنی و ... داده شد.

صدور مجوز ۱۶ داروخانه در کرمانشاه /فعالیت ۱۹ داروخانه شبانه‌روزی

وی با بیان اینکه ۲۷۵ داروخانه در سطح استان کرمانشاه وجود دارد، بیان داشت: امسال مجوز تاسیس ۱۶ داروخانه در شهرستان کرمانشاه صادر و چهار مجوز دیگر در دست اقدام است همچنین برای شهرستان‌ها شش مجوز تاسیس صادر شده است.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در سطح شهرستان کرمانشاه ۱۹ داروخانه شبانه روزی داریم و امسال سه داروخانه دیگر به شمار مراکز شبانه روزی کرمانشاه افزوده خواهد شد، اما برای افزایش شمار داروخانه‌های شبانه روزی در شهرستان‌ها برنامه‌ای نداریم.

این مسئول با بیان اینکه مراکز داروخانه شبانه روزی در همه شهرستان‌ها وجود دارد، عنوان کرد: در کرند غرب و ثلاث باباجانی که فاقد داروخانه‌های شبانه روزی هستند مراکز شبکه بهداشت حتی در روز‌های تعطیل ارائه خدمات می‌کند.

مردم دارو دپو نکنند

وی با اشاره به وجود کمبود دارویی در استان گفت: شمار دارو‌ها کم شده، اما نایاب نشده است بلکه ۵۰ داروخانه منتخب در سطح استان به توزیع دارو‌های کمیاب می‌پردازند.

رضاپور بیان داشت: برخی بیماران به اصرار پزشک دارو‌های خارجی با برند خاص را استفاده می‌کنند در حالی که وضعیت امروزی کشور مانع از واردات برخی دارو‌های خاص به کشور می‌شود.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف دارو‌های ایرانی نسبت به سال‌های اخیر بهتر شده است و دلیل آن ممکن است اثربخشی دارو‌ها یا ممانعت از ورود دارو‌های خارجی در مقطعی از زمان باشد.

این مسئول گفت: مردم دارو‌های مورد نیاز را بر اساس نسخه پزشک تهیه کنند و از دپو دارو در منزل به دلیل عدم رعایت شرایط نگهداری دارو، خودداری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار