صبح با خبر
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند. در این بسته خبری به مواردی از جمله ،سخنرانان دیدار اصلاح طلبان با استاندار چه کسانی بودند؟ ، رنگ باختن فرهنگ ایلی در کهگیلویه و بویراحمد و یادداشتی با عتنوان "بازگشت سیاستمدار" ، پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸ 07 October 2019
بی شک گستردگی رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد و کمبود وقت برای رصد دقیق اخبار یکی از دغدغه های همیشگی مخاطبان بوده است. هر چند بسیاری از رسانه های استان سعی کرده اند با انتشار اخبار خود در فضای مجازی ، مخاطبان را از اخبار روز آگاه کنند اما وجود همه نوع خبر که گاها بدون منبع هستند ، باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی به برخی خبرها می شود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش دارد در یک بسته خبری صبحگاهی برخی خبرهای مهم را برای مخاطبان به صورت خلاصه و مفید منتشر کند.
در این بسته خبری به مواردی از جمله ،سخنرانان دیدار اصلاح طلبان با استاندار چه کسانی بودند؟ ، رنگ باختن فرهنگ ایلی در کهگیلویه و بویراحمد و یادداشتی با عتنوان "بازگشت سیاستمدار" ، پرداخته خواهد شد.
رنگ باختن فرهنگ ایلی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه و عمران امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل تصرف و واگذاری ایلراه‌های عشایری شاهد رنگ باختن فرهنگ اصیل و زیبای کوچ در این استان هستیم.
بهمن آزادی معاون توسعه و عمران امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: بخش زیادی از عشایر این استان به دلیل تصرف ایلراه‌های عشایری توسط سودجویان و واگذاری برای اجرای طرح‌های صنعتی و تولیدی به سمت کوچ ماشینی رفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون واگذاری ایلراه‌های عشایری ممنوع است، افزود: بخشی از ایلراه‌های عشایری در گذشته با موافقت منابع طبیعی و امور اراضی واگذار شده است.
آزادی بیان کرد: وقتی خبری از ایلراه‌ها نیست عشایر مجبور بوده از سمت جاده آسفالته کوچ کنند که به دلیل نبود علوفه کوچ ماشینی را ترجیح می‌دهد و از این طریق ییلاق و قشلاق می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کوچ از مسیر جاده مشکلاتی را برای عشایر و خودروها بوجود می‌آورد، ادامه داد: سال گذشته چندین مورد داشتیم که دام عشایر را تریلی‌ها زیر گرفتند و دام‌های زیادی تلف شدند.
معاون توسعه و عمران امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 11 هزار و 110 خانوار عشایر کوچ رو و4 هزار خانوار عشایر اسکان یافته به صورت خودجوش و حمایتی - هدایتی در17 کانون توسعه داریم.
آزادی اظهار داشت: کوچ عشایر این استان به مناطق قشلاقی آغاز شده و تا  آبان ماه ادامه دارد که انتظار می‌رود نیروی انتظامی همچون گذشته برای تامین امنیت عشایر از هیچ کوششی دریغ نکنند.
سخنرانان دیدار اصلاح طلبان با استاندار چه کسانی بودند؟
عصر روز گذشته اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد با حسین کلانتری استاندار استان در ساختمان دولت دیدار کردند.
در این دیدار نمایندگان اصلاح‌طلبان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. جلسه احزاب سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه اصلاح طلبان با نماینده عالی دولت در تمام دوره‌ها همواره بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده است.
 این نشست با هماهنگی و دعوت معاونت سیاسی از فعالان احزاب اصلاح طلب و برخی از شخصیت‌ها و معتمدان این جریان سیاسی برگزار شد.
 در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و احد جمالی معاون سیاسی پای صحبت و درد دل فعالان سیاسی نشست.
 اصلاح طلبان در این نشست در خصوص وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، رابطه دولت و اصلاح طلبان، عزل و نصب مدیران استان، دخالت نمایندگان در عزل و نصبها، عدم توجه دولت به فعالان ستاد روحانی، استخدام‌های غیرقانونی اقوام و خویشاوندان مدیران، عدم حمایت مدیران از دولت، انتخابات و … مطالبی را بیان کردند. 
نظری (بویراحمد)، صمد رضایی (دنا)، محمدعلی طاهری (کهگیلویه)، دولتخواه (چرام)، سیدنعمت الله صدوقی (کهگیلویه)، ذوالفقاری (بویراحمد)، نیک بین (بهمئی)، حسینی (باشت)، کفایی (گچساران)، بهشتی (بویراحمد)، حمزه بنام (جوانان)، هاشم جعفری (جوانان)، فرزانه آرامش (بانوان)، زهرا حسینی (بانوان) و … در این نشست به سخنرانی پرداختند.
 همچنین سید ضیاء الدین رضاتوفیقی به عنوان رئیس ستاد روحانی در این نشست مطالبی را مطرح کرد.
 در پایان این نشست نیز احد جمالی و حسین کلانتری به برخی مطالب پاسخ دادند.
آمار پایین پزشکان قانونمند کهگیلویه و بویراحمد!
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تنها 21 درصد پزشکان این استان کارتخوان دریافت کرده‌اند.محمد علی غفاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه امسال و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف‌اند در چارچوب آیین‌نامه تبصره 2 ماده 169 از ابتدای امسال از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.وی اظهارکرد: بر طبق ماده 14 به میزان 10درصد از مالیات ابرازی عملکرد اشخاص مشمول که ملزم به ثبت سامانه فروش شده‌اند، مشروط به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی برای مدت دو سال اول بخشوده خواهد شد.مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر طبق ماده 15، نصب نکردن و یا استفاده نکردن از سامانه صندوق فروش و یا ثبت نکردن صورتحساب خرید و فروش مشمول جریمه 2 درصد فروش خواهد بود که این مهم بر اساس تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم است.
تغییر رئیس پلیس بهمئی
رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی تغییر کرد.سید علی نقی فخرایی منش رییس پلیس راهور شهرستان بهمئی شد.پیش از این محمد افسری در این سمت به مردم خدمت رسانی میکرد.هفته آینده آیین تودیع و معارفه در سالن اجتماعات پلیس راهور شهرستان بهمئی برگزار خواهد شد.
شروع خدمات رسانی موکب شهدای کهگیلویه
علیرضا اتابک» در این آئین با اشاره به اینکه در هیچ جایی این شور حال پیدا نبوده و این نهضت ادامه دارد، اظهار داشت: توطئه های دشمن در مسیر عاشقان حسینی کارساز نیست و نهضت ابا عبدالله (علیه السلام) ادامه دارد.  
فرماندار شهرستان کهگیلویه ضمن تاکید بر اینکه شورای اداری باید با موکب همکاری لازم را داشته باشند، گفت: این اقدام خوب و پسندیده که از طرف شهرستان و بانیان خودجوش مردمی انجام می شود، کار سنگینی بوده و نیاز است همه کمک کنیم تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائرین اباعبدالله (علیه السلام) باشیم.شایان ذکر است، موکب شهدای شهرستان کهگیلویه در کیلومتر ۵۵ جاده دهدشت-بهبهان، نرسیده به پلیس راه جنب پمپ بنزین فرزانه واقع شده است.
آدرس موکب های کهگیلویه و بویراحمد در عراق
استان کهگیلویه وبویراحمد با برپایی موکب های در داخل کشور عراق آمده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خواهند بود برای حضور در این موکب ها می توان به آدرس های زیر در کشور عراق مراجعه کرد: 1-موکب فطرس ملک(1)و(2) در شهر نجف اشرف: شارع ابوالخیر تقاطع حی الشرطه عمود371و369
2-موکب امام رضا علیه السلام :عمود170
3-موکب محبین حضرت زهرا(س):عمود605
4-موکب فطرس ملک :عمود 836
5-موکب امام حسین(ع):عمود1190
6-موکب امام حسن مجتبی (ع)(1) آدرس: کربلای معلی-حی المعلمین- قریب جامع حی المعلمین-جنب تانکی الماءمدرسه الابتدائیه(مخصوص آقایان)
7-موکب امام حسن مجتبی (ع)(2) آدرس: کربلای معلی-حی المعلمین- قریب جامع حی المعلمین مدرسه الاخلاص الابتدائیه(مخصوص خانم ها)
نانوایی ها بهانه تراشی کیفیت آرد را نکنند!
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کیفیت ترین گندم از استان خوزستانبرای تهیه آرد به این استان وارد شده و چنانچه نانوایی ها بی کیفیتی نان را به استفاده آرد نامرغوب ربط دهند، بهانه جویی بی دلیل است. براتعلی صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح استان از مرحله تولید گندم تا تولید نان تمام مراحل به دقت بررسی می شود.
وی افزود: بنا به بهانه تراشی های عده ای از نانوایی های استان در پی بی کیفیت بودن نان استان به سبب ضعف در نوع آرد، هم اینک آرد مورد نیاز نانوایی ها با همکاری شرکت غله سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خوزستان وارد شده است.
صالحی بیان کرد: بخشی از بی کیفیت بودن نان در کهگیلویه و بویراحمد به سبب نداشتن تخصص لازم نانواها در فراوری آرد و خمیر و از سوی دیگر وزن کم چانه  است و افراد بسیاری در استان از پخت نامطلوب و کیفیت پایین نان در استان گلایه مند هستند.
وی عنوان کرد: افزون بر ۷۰ درصد نانوایی های کهگیلویه و بویراحمد نان لواش تولید می کنند که با کم ترین دخالت نیروی انسانی تولید می شود و دستگاه های پخت نان لواش غیر استاندارد و یا ناکارامد هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای رفع مشکل نان و بهبود کیفیت آن در استان نیاز است تمامی دستگاه های متولی از جمله علوم پزشکی، اصناف، استاندارد، سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون اقتصادی استاندار وارد شوند تا برای همیشه این معضل در کهگیلویه و بویراحمد رفع شود.
وی ابرزا داشت: دریافت نان باکیفیت حق مردم این استان است و جایی که سلامت مردم در خطر است باید شرایط اختصاصی از جمله بحث صدور پروانه ها در همه حوزه ها به ویژه نانوایی ها به خوبی دیده شود.
بازگشت سیاستمدار
درخت تنومند عزت کهگیلویه در سالیان اخیر تبرهای زیادی خورده است . و از آن سرو سرافراز و سبز تنها ریشه ای باقی مانده است. ریشه ای که محصول عملکرد مثبت گذشته است و رنج و مررات هایی است که برای براقراشتنش خون دلها خورده شد . حال این روزهایش ناخوش است. بی شاخ و برگ در انتظار زمستانی است که بوی بهار می دهد . در پس همه ی شعارهای رنگارنگ دیگران ؛ آنچه باقی ماند رخت سیاه عزت بر باد رفته است .
کهگیلویه تنها در پسوندش بزرگ را دارد و شعاع دایره ی تاثیرگزاری اش هر روز کوچک و کوچک تر می شود . چماق بدستان مجازی و قلم بدستان مواجب بگیر هم گام به گام به عقب رانده شدند وقتی تو خالی بودن طبل شان برای افکار عمومی روشن شد .
کهگیلویه از سروری و بزرگی به ( واو ) تقلیل داده شد و آن همه هیاهو در عمل هیچ بود ( پشت آن پنجره جز هیچ بزرگ هیچ نبود ) . اما کهگیلویه سرزمین استقامت و امید همیشه برای روز مبادا برگ برنده ای دارد تا نشان دهد با تکیه بر تاریخ اساطیری اش شاید در برهه ای دچار ضعف بشود اما تسلیم نمی شود .
این برگ برنده با « بازگشت سیاستمدار » رو شده است . سیاستمداری که خشت خشت بنای توسعه کهگیلویه را معمارش بود. سیاستمداری که کاریزما ، نفوذ ، عملگرایی اش معجونی از قدرت و عزت را برای کهگیلویه به ارمغان آورده بود و درخت کهگیلویه را تناور و تنومد کرده بود تا درکوران فراز و نشیب های روزگار شاید خمیده شود اما نشکند .
این روزها آن عزت و شکوه ( که به جان کِشتمَش و به جان دادمش آب ای دریغا به برم می شکند ) دچار زوال شده است و بازگشت عزت به کهگیلویه از یک گفتمان نخبگانی به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شده است. مطالبه ای که یک پاسخ روشن دارد ( سید محمد موحد ) . مردی فراجناحی با نفوذی گسترده در لایه های مختلف اجتماع و حاکمیت . هوش و ذکاوت سیاسی به همراه دیپلماسی نهان و آشکار ، شناخت مناسبات درون و برون گروهی باعث شده که افکار عمومی سید محمد موحد را منادی و پرچمدار بازگشت عزت به کهگیلویه بدانند تا در پس همه ی تقلیل ، تنزیل و جفاهایی که به دیار کهگیلویه شده باز هم ققنوس وار بار دیگر از خاکستر مهجوریت و مظلومیت سر برآورد و بزرگ شود پس در همین روزگار تلخکامی و نا شادی هنوزم امید زنده است .
امیدی به نام سید محمد موحد....آینده روشن است ...
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
نشاءاله با آمدن موحد کهگیلویه عزتمند می شود سد کوثر به دهدشت سدمارون به بهمئی سد مارون2 به لنده و منطقه دیل و آرین به چرام و بیدبلند تا سلطان آباد رامهرمز به بهمئی الحاق می شوند و دیگر دست پیش کسی دراز نمی کنیم
پادوک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
راستی سد کوثر و منطقه آن و خیرآباد و پادوک .... که جزء دهدشت(کهگیلویه) بود چه موقع به گچساران ملحق شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیانتگران پاسخ دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلاحات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
آفرین بر عکاسان ..... که خوب عکس گرفتند و عکس خوب هم گرفتند لطفا از کسانی که سر را پایین می اندازند و دست خود را جلو صورت خود می گیرند خوب عکس بگیرید در ضمن همان شیخ سید نعمت اله صدوقی را که چهره ای کاریزماتیک و مردمی دارد به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات در کهگیلویه معرفی کنید و پیگیر باشید تا از فیلتر شورای نگهبان عبور کند تا خیال مردم از این بچ غروس ها و تاز به دوران رسیده ها راحت باشد و با رغبت به پای صندوق های رای بروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار