مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از ارائه بیش از ۱۸۰۰ خدمات درمانی به مردم مناطق محروم این استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 06 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ،رضا منصوری، به خدمات ارائه شده توسط بسیج جامعه پزشکی طی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت مذکور بیش از ۱۸۰۰ خدمت درمانی رایگان به مردم مناطق محروم ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: همچنین طی این مدت ۱۲۲۴ نسخه دارو برای این بیماران تجویز و پیچیده شده است.

این مسئول تصریح کرد: از این تعداد ۹۳۱خدمت ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص، ۲۹۳ خدمت ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی، ۹۷ خدمت رایگان دندانپزشکی، ۴۷ خدمت رایگان مامایی، ۱۰۱ تجویز و تحویل عینک رایگان، ۵۳ مورد اکو قلب رایگان و ۲۷۳ مورد تزریقات رایگان بوده است.

منصوری از ارجاع ۳۶ مورد از بیماران ویزیت شده به مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد و گفت: روند درمان این بیماران نیز توسط بسیج جامعه پزشکی پیگیری خواهد شد.

برپایی بیمارستان صحرایی در روستای سنگ سفید

وی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی ایام مذکور و به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم استان کرمانشاه، اقدام به برپایی یک بیمارستان صحرایی در روستای سنگ سفید بخش دینور از توابع شهرستان صحنه کرد و خدمات مذکور در قالب این بیمارستان به بیماران ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: طی مدت ذکر شده، ۲۱ پزشک فوق متخصص و متخصص، ۷ پزشک عمومی، ۲ دندانپزشک و ۲۷ نفر کادر پزشکی در این بیمارستان به بیماران خدمات درمانی ارائه دادند.

این مسئول از بکارگیری ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی(موبایل کلینیک) و یک دستگاه اکو کاردیوگرافی به عنوان خدمات ویژه طی مدت مذکور یاد کرد و گفت: حضور کارشناس اپتومتری(بینایی سنجی) با تجویز عینک رایگان از دیگر خدمات ویژه و برنامه های ما طی ایام مذکور بود.

منصوری ارزش ریالی ویزیت های رایگان ارائه شده را ۸۰۲ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی دارو و عینک رایگان ارائه شده نیز ۹۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال بوده است.

وی ارزش ریالی مجموع خدمات ارائه شده رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی طی مدت مذکور را یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال عنوان کرد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار