معاون مسافری شرکت راه آهن از فروش ۴۵۰ هزار نفر-صندلی قطارهای برنامه‌ای و فوق‌العاده اربعین خبر داد و گفت: احتمال برنامه‌ریزی برای قطارهای فوق العاده جدید هم وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 06 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،میرحسن موسوی درباره آخرین وضعیت قطارهای فوق العاده اربعین گفت: پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از چهارشنبه ۱۰ مهر آغاز شد و قطارهای فوق العاده نیز برای مسیرهای خرمشهر و کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کلیه صندلی های قطارهای اربعین برای ایام پیک تقاضا، به فروش رفته است، افزود: حتی قطارهای فوق العاده این مسیرها نیز برای ایام منتهی به ۲۷ مهر (اربعین) و چند روز پس از آن هم به فروش رفته و احتمال دارد برای راه اندازی قطارهای فوق العاده جدید، برنامه ریزی کنیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن یادآور شد: تعداد ظرفیت صندلی قطار اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته که عمدتا برای مسیرهای غرب و جنوب است اما باز هم تقاضا بالاست و همه ظرفیت به فروش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات شرکت های ریلی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به زائران اربعین بکار گرفته شده است، افزود: سال گذشته ۲۹۶ هزار نفر- صندلی در شبکه ریلی برای زائران اربعین ظرفیت ایجاد کردیم که امسال به ۴۵۰ هزار نفر – صندلی افزایش یافت اما با توجه به اینکه تقاضا بسیار زیاد است همه این ۴۵۰ هزار ظرفیت ایجاد شده به فروش رفته است.

موسوی توضیح داد: برای قطارهایی که به مقصد کرمانشاه اعزام می شوند، با سازمان راهداری و استانداری های کرمانشاه و ایلام هماهنگ کرده ایم تا زائران را با اتوبوس به مرزهای خسروی و مهران منتقل کنند؛ با توجه به وضعیتی که در عراق و احتمال بسته شدن مرز خسروی در مقاطع زمانی مختلف وجود دارد لذا اتوبوس هایی که در ایستگاه راه آهن کرمانشاه مستقر هستند زائران را به سمت پایانه مرزی مهران منتقل خواهند کرد.

معاون مسافری شرکت راه آهن ادامه داد: به ستاد مرکزی اربعین ساعت و تعداد مسافرانی که به مقاصد کرمانشاه و خرمشهر اعزام می شوند ارائه داده ایم تا اتوبوس ها بتوانند در ساعات اعلام شده زوار را به پایانه های مرزی منتقل کنند. این مقاصد شامل کرمانشاه و همدان است و اتوبوس ها در پایانه های اتوبوسرانی این دو شهر مستقل می شوند.

وی تاکید کرد: ۶۰ درصد قطارهای اربعین به مقصد خرمشهر اعزام می شوند و ۴۰ درصد به مقاصد غرب کشور حرکت خواهند کرد. همچنین برخی قطارها نیز به مقصد اهواز می روند که حد فاصل اهواز تا ایستگاه راه آهن خرمشهر را یک دستگاه ریل باس مستقر کرده ایم تا ۲۴ ساعته زائران را از اهواز به خرمشهر منتقل کنند. مسافرانی هم که با خودرو شخصی به اهواز سفر می کنند می توانند با این ریل باس به ایستگاه خرمشهر اعزام شوند. همچنین از ایستگاه خرمشهر تا ایستگاه شلمچه نیز یک دستگاه ریل باس دیگر مستقر شده تا به صورت رایگان زائران را به پایانه شلمچه منتقل کند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای برگشت نیز با توجه به اینکه بخش اعظم زائران از مرز مهران به کشور باز می گردند بیشتر قطارهای برنامه ای و فوق العاده از ایستگاههای کرمانشاه و همدان به سایر شهرها اعزام خواهند شد. زوار پس از خروج از مرز مهران، با اتوبوس به ایستگاههای راه آهن کرمانشاه و همدان منتقل شده و از آنجا با قطار به شهرهای مورد نظر خود عزیمت خواهند کرد ولی باید قبل از آن بلیت برگشت قطار را تهیه کرده باشند.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از بلیت قطارهای برگشت نیز بخصوص برای چند روز منتهی به اربعین یا پس از اربعین به طور کامل به فروش رفته و بخش بسیار کمی از بلیت ها باقی مانده است.

به گفته موسوی روزهای پرتقاضا و پیک سفرهای اربعین روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر برای سفرهای رفت و روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهر برای سفرهای برگشت زوار در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن تصریح کرد: چند رام قطار فوق العاده نیز برای زوار جنوب شرق و شیعیان پاکستان از مبداء زاهدان به مقصد خرمشهر راه اندازی کرده ایم که این قطار از زاهدان به تهران و سپس از تهران به خرمشهر اعزام خواهد شد.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار