مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر به استان سفر می‌کنند که برای ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری اشتغالزایی شده است.
کد خبر: ۷۸۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 03 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در مراسم تجلیل از فعالان برتر در حوزه گردشگری استان بیان کرد: توسعه گردشگری می‌تواند باعث اشتغال پایدار در هر منطقه شود.

او با اشاره به استقبال سرمایه گذاران استان از حوزه گردشگری بیان کرد: ۱۳۷ طرح فعال در حوزه گردشگری و تاسیسات گردشگری با اعتباری بالغ بریک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تا پیش از سال ۹۸، در استان فارس آغاز شد و امسال نیز یش از ۱۸۱ موافقت اصولی و ۲۱مجوز ایجاد در حوزه تاسیسات گردشگری و در استان صادر شده که نسبت به پارسال افزایش داشته است.

امیری تصریح کرد: ۱۰۰ هتل و هتل آپارتمان، ۱۰۵ اقامتگاه بوم گردی، ۲۴ مجمتع گردشگری و هزار و ۶۲۷ راهنمای گردشگری هم اکنون در استان فارس فعالیت می‌کنند.

حقیقت مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم تجلیل از فعالان بتر در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: حاکمیت به این نتیجه رسیده است که گردشگری باید الویت اول کشور باشد و سیاست وزارتخانه این است که گردشگری تحت حمایت بخش خصوصی و دولتی فعالیت کند.

او ادامه داد: شورای عالی گردشگری به دستور رئیس جمهور تشکیل شده که اعضای آن یک سیاستمدار کهنه کار بین المللی، رئیس اتاق بازرگانی و استاد دانشگاه بوده و این نشان دهنده این است که علم تجربه بین المللی و سرمایه گذاری باید به کمک صنعت گردشگری بیاید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار