رئیس اتاق اصناف اصفهان در مورد افزایش قیمت نان می‌گوید: بیش از 3 تا 5 سالی است که دولت تلاش کرد تا افزایش قیمت نان را برای مردم نداشته باشیم قیمت آرد نانوایی‌های یارانه‌ای و آزاد پز تغیری نکرده و دلیل افزایش یا اصلاح نرخ نان، افزایش قیمت آب، برق،دستمزدها و سایر هزینه‌های سربار واحدهای نانوایی است.
کد خبر: ۷۸۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 02 October 2019

رسول جهانگیری بابیان اینکه شاهدکاهش کیفیت نان به دلیل افزایش هزینه‌ها بوده‌ایم عنوان کرد: نانوایان نیز به لحاظتأمین درآمد در تنگنا قرار داشتند و ضروری بود تا اصلاحی در قیمت‌ها صورت گیرد.

اوبابیان اینکه از قبل مصوبه تنظیم بازار کشور تغییر قیمت نان موردبررسی قرار گرفت تصریح کرد: کمیسیون تنظیم بازار کشور و کمیته آرد و نان کشور تصمیم به آنالیز جدیدگرفت که در ادامه این روند بنا شد در رابطه با افزایش منطقی قیمت نان تفویض اختیاربه استان‌ها شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در ادامه تأکید کرد: استان اصفهان نیزهمچون سایر استان‌ها این موضوع را در کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته آرد و ناناستان مورد ارزیابی قراردادند که در این حوزه قیمت نان‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ایتعیین شد.

جهانگیری بابیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های اقتصادی است و بههمین منظور تصمیم‌گیری در مورد تعیین قیمت‌ها با دقت بالاتری صورت گرفته بیانداشت: برای اصلاح قیمت‌ها حداقل‌ها لحاظ شده و افزایش میانگینی حدود 30 تا 40 درصدبرای نانوایی‌های یارانه‌ای و افزایش 15 تا 25 درصدی برای  نانوایی های نیمه یارانه‌ای و آزاد پز اعمال‌شدهاست.

او در مورد دلایل اصلی افزایش قیمت نان گفت: در کمیسیون تنظیم بازار مقرر شد حداقل‌هایتغییر قیمت‌های در استان ارائه شود که این مهم در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندهو حقوق تولیدکننده برای رعایت استانداردهای تولید صورت گرفت.

جهانگیری در ادامهیادآور شد: نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها در نانوایی‌ها انجام می‌شود و با هرگونه سواستفاده احتمالی برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار