فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با اشاره به اینکه نقش صهیونیست‌ها در حمله به مواضع الحشد الشعبی، مشخص بود، گفت، بغداد در سازمان‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی شکایت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 01 October 2019

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دوشنبه (روز گذشته) رسما اعلام کرد که عامل اصلی حملات پهپادی اخیر به مواضع و انبارهای سازمان «الحشد الشعبی» عراق، رژیم صهیونیستی است.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در واکنش به اظهارات عبدالمهدی گفت که اذعان عبدالمهدی به نقش صهیونیست‌ها در حمله به الحشد، «مسئله جدیدی نیست؛ بلکه ما اطلاعاتی از نخستین عملیات بمباران داریم».

العزاوی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که بر اساس اطلاعات آنان از نخستین بمباران مواضع الحشد، رژیم صهیونیستی در پس این بمباران قرار داشته است.

وی با بیان اینکه عراق به خاطر این حملات در شورای امنیت و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی شکایت خواهد کرد، تأکید کرد که «گزینه پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی... مطرح شده است».

طی دو ماه گذشته، چندین بار پهپادهای رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای الحشد را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند که مهم‌ترین این مواضع، اردوگاه «الصقر» در بغداد بود.

درباره این حملات باید گفت که نیروهای آمریکایی در هنگام حملات پهپادی، رادارهای نیروی هوایی عراق را از کار می‌انداختند و نقش کمکی را ایفا می‌کردند؛ زیرا بیشتر این رادارها، آمریکایی بوده و تحت نظارت آنان، در عراق کار می‌کند.

درباره هماهنگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در این حملات، یک منبع امنیتی بلندپایه صهیونیستی ضمن تأیید این هماهنگی، تأکید کرد که اسرائیل تقریبا به صورت روزانه، با آمریکایی‌ها، در تماس است و صهیونیست‌ها با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در سطوح سیاسی و نظامی در عراق هماهنگی دارند.

در همین ارتباط، «عادل الکرعاوی» از رهبران الحشد الشعبی از تلاش ایالات متحده آمریکا برای منتشر نشدن تحقیقات مربوط به حمله به این سازمان خبر داد و گفت که سفیر آمریکا در بغداد، مستقیما در این مسئله دخالت کرده و به دولت اجازه نمی‌دهد که هیچ نتیجه‌ای درباره این تحقیقات منتشر نکند.

منبع: فارس
برچسب ها: رژیم صهیونیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار