نور بخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه به طور متوسط ۱۵۷ هزار و ۴۴۵ تن پیاز و ۹۸ هزار تن انگور در استان تولید می‌شود که بیشترین تولید پیاز مربوط به کرمانشاه و بیشترین تولید انگور مربوط به شهرستان صحنه است.
کد خبر: ۷۸۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 30 September 2019

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال زراعی که گذشت چیزی حدود ۳ هزار و ۶۳۷ هکتار کشت پیاز داشتیم که ۶۰ تن متوسط عملکرد بوده و ۱۵۷ هزار و ۴۴۵ تُن پیاز تولید شد.

وی افزود: بیشترین سطح کشت با مساحت تقریبی ۱۵۰۰ هکتار مربوط به شهرستان کرمانشاه و شهرستان دوم، هرسین با ۵۰۰ هکتار و سپس صحنه با ۳۵۷ هکتار است.

حاتمی تصریح کرد:شهرستان‌های کرمانشاه، غربی و صحنه دارای عمده سطح زیرکشت پیاز در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه هستند. ارقامی که در استان کشت می‌شود شامل پیاز قرمز در هرسین و پیاز زرد هم در زرقان است. کمترین سطح زیرکشت نیز مربوط به سرپل ذهاب با کشت دو هکتار است.

وی در مورد تولید سالانه انگور در استان گفت: ۹۸ هزار تن تولید انگور داریم که ۷۳ هزار تن آن شامل انواع انگور کشمشی و تازه خوری و ۲۵ هزار تُن یاقوتی نوبرانه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۳۱۴ هکتار انگور تولید می‌شود، تصریح کرد: هفت هزار و ۷۷۵ هکتار آبی و یک هزار و ۵۶۰ هکتار انگور دیم  از کل تولید ۹۸ هزار تنی ۶۳ هزار تن به مصرف تازه خوری و ۳۵ هزار تن هم برای مصارف صنعتی، همچون کشمش، ساندیس، کمپوت و... استفاده می‌شود.

وی افزود: متوسط عملکرد انگور استان ۱۳/۵ تن در هکتار در باغات آبی و در باغات دیم ۲/۴ تن است که از این میزان به ترتیب شهرستان‌های صحنه، کرمانشاه، پاوه و جوانرود بیشترین سطح زیر کشت انگور را دارند. کندوله و شریف آباد هم دو روستایی هستند که ۴۵۰ هکتار انگور دارند که با ۱۶ تن عملکرد متوسط و هفت هزار و ۲۰۰ تن انگور تولید می‌کنند.

حاتمی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در خصوص فصل برداشت این محصول گفت: برداشت انگور تازه خوری و انگور یاقوتی در گرمسیر از خرداد شروع می‌شود و در مناطق معتدل و سرد تا آبان هم ادامه دارد. همچنین پیاز در دهه دوم اسفند هرسال کشت شده و از شهریور برداشت می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار