رئیس آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان از برچیده شدن کامل مدارس کپری و چادری گتوند خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 01 October 2019

حمید قنبری اظهار کرد: در چند سال اخیر با تلاش و تعامل خوب همه مسئولین خوشبختانه در گتوند که بخش قابل توجهی از مدارس آن کانکسی، کپری و چادری بودند، همه این مدارس برچیده شدند و کانکس‌های مازاد به مناطق هم‌جوار منتقل شدند.

وی افزود: در مناطق عشایری گتوند هزار و 900 دانش آموز تحصیل می‌کنند. پیش از این حدود 10 مدرسه چادری، هشت مدرسه کانکسی و دو مدرسه کپری وجود داشت که خوشبختانه کاملا برچیده شدند.

قنبری ادامه داد: از اقدامات انجام شده می‌توان به ساخت یک مدرسه ده‌کلاسه، یک مدرسه 20 کلاسه و چهار مدرسه دیگر اشاره کرد. اعتبار ساخت این مدارس توسط خیرین، بنیاد برکت و نفت تامین شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان گفت: با اراده و نگاه ویژه‌ای که برای رفع محرومیت در استان خوزستان وجود دارد، امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات و چالش‌های آموزشی جامعه عشایری و همچنین شاهد برچیده شدن مدارس چادری و کپری در سایر مناطق عشایری خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه مدارس عشایری در استان خوزستان نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، افزود: سال گذشته توانستیم رتبه اول عملکردی را در 17 شاخص در سطح کشور از آن خود کنیم.

قنبری در پایان گفت: در آموزش و پرورش عشایری خوزستان 175 مدرسه چادری، 14 مدرسه کانکسی، 200 مدرسه نوساز، 100 مدرسه سنگی و حدود 40 مدرسه کپری وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار