پیاده روی اربعین
تابناک مرکزی - امیدی دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر از استان مرکزی جهت پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند
کد خبر: ۷۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 29 September 2019
محسن امیدی با بیان اینکه تاکنون جهت پیاده روی اربعین ۲۰ هزار نفر از استان مرکزی در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: اعزام‌ها از روز اول محرم آغاز شده و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از ۱۷ مهر تا سوم آبان ماه آماده حمل و انتقال زائران است.
 
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: ستاد اربعین در استان متشکل از ۱۴ کمیته پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و تبلیغات، بهداشت و درمان، امدادو نجات، اطلاعات، حمل و نقل و سوخت، مشارکت‌های مردمی، اسکان و تعذیه، خدمات شهری، فرهنگی آموزشی، اعزام، زیرساخت، بانوان و جوانان و کمیته اتباع خارجه است.

وی با اشاره به آغاز به کار ستاد‌های شهرستانی در ۱۲ شهرستان استان به ریاست فرمانداران، تصریح کرد: در این راستا سال گذشته استان مرکزی از لحاظ خدمات در کربلا، بازسازی عتبات عالیات، و اعزام زائران جزء استان‌های برتر کشور بود.

این مقام مسئول با اشاره به موکب‌های ۶۱ گانه استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ موکب در مسیر نجف به کربلا،   ۱۰ موکب در شهرکربلا، ۱ موکب در کاظمین، ۱ موکب در سامرا، ۲ موکب در مهران و ایلام، ۲۰ موکب در ورودی‌های استان از زرندیه تا توره به زائران خدمات می‌دهند.

 

وی گفت: زمینه پذیرایی پنج میلیون و ۴۴۹ هزارو ۴۵۰ زائر حسینی در ایام اربعین در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین سامرا از سوی این ستاد برنامه‌ریزی شده است که در سه وعده غذایی و ۲ میان وعده پذیرایی می‌شوند.

امیدی یک گروه خدمات شهری با تجهیزات مورد نیاز از قبیل: آمبولانس، آتش نشانی، ماشین‌آلات خدماتی حمل پسماند، لودر، کمپرسی، تانکر آب و ۳۰ پاکبان در شهر نجف و یک گروه مجهز دیگر به همراه ۵۰ پاکبان در شهر مهران به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ مسجد و حسینیه برای میزبانی از زائران حسینی در اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند تصریح کرد: ترویج فرهنگ میزبانی از زائران حسینی به همراه طرح نایب‌الزیاره شهدا از سال گذشته آغازشده و نتایج خوبی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار