فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از ارجاع واحدهای صنعتی متخلف در تخلیه پساب ها به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 28 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: همه واحد‌های صنعتی استان کرمانشاه به خصوص صنایع بزرگ سیستم تصفیه پساب داشته که پساب واحد‌های صنعتی از طریق سیستم تفصفیه به طور کامل آلاینده زدایی میشوند.

مدیر کل محیط زیست کرمانشاه افزود: اگر قرار باشد این پساب‌ها به محیط منتقل شود حتما استاندارد‌های ما را باید رعایت کنند؛ یعنی به طبق استاندارد‌های زیست محیطی می رسند و یا بر حسب منبع پذیرنده و سیستم خروجی تصفیه استفاده می شود و در آخر در منابع آب‌های سطحی تخلیه و در اراضی کشاورزی استفاده می شوند.

یاوری با اشاره به استاندارد‌های خاص سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی تصریح کرد: پس از تصفیه سه منبع پذیرنده برای پساب‌ها از جمله چاه ها، آب‌های سطحی و آب‌هایی که برای کشاورزی و آبیاری فضای باز استفاده می شود، وجود داشته که واحد‌های صنعتی نیز مکلف هستند سیستم تصفیه را برحسب اینکه خروجی کجا تخلیه و مصرف می‌شو‌د احداث کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه واحد‌های صنعتی باید استاندارد محیط زیست رعایت کنند خاطر نشان کرد: پساب واحدهای صنعتی ایتدا تصفیه شده و به استاندارد مورد تایید سازمان محیط زیست می رسد. در نهایت برای تخلیه به رودخانه قره سو وارد شده و در غیر این صورت تخلف واحد مذبور به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار