معاون روابط کار اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان ؛
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: برخی از دستگاه های اجرایی که با صدور مجوز مبادرت به واگذاری بخشی از فعالیت های خود به بخش خصوصی می کنند، موظفند در رابطه با پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شاغل مشمول قانون کار در این واحدها اقدام کنند.
کد خبر: ۷۸۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 28 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ آیت اله نرگسی اظهار داشت: به کلیه آموزگاران و شاغلین مشمول قانون کار در این مدارس ابلاغ می شود چنانچه مقررات مربوط به مصوبه شورای عالی کار در رابطه با رعایت حداقل دستمزد و پرداخت حق بیمه مطابق با قانون کار پرداخت نمی شود در اسرع وقت به مراجع حل اختلاف مستقر در این اداره کل در سراسر استان مراجعه تا به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی افزود: بر این اساس، دستگاه هایی از جمله اداره کل آموزش و پرورش و موسسات علمی و آموزشی که مجوزهایی با عنوان مدارس غیرانتفاعی صادر کرده اند، مکلفند برابر قانون کار نسبت به ارسال لیست کلیه این مدارس به همراه لیست شاغلین به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

نرگسی تاکید کرد: بر این اساس، این اداره کل با توجه به شروع فعالیت های آموزشی و به تبع آن آغاز به کار این مدارس از اول مهر ماه کلیه مدارس غیرانتفاعی را از طریق بازرسان کار خود مورد بازدید و بازرسی قرار داده و موارد تخلفات احتمالی قانون کار به این واحدها ابلاغ و اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.

به گفته نرگسی کلیه (کارفرمایان ) دارندگان مدارس غیرانتفاعی وابسته به دستگاه ها و موسسات علمی و آموزشی مکلفند نسبت به رعایت و اجرای کلیه مفاد قانون کار در مورد شاغلین مشمول قانون کار اقدام نمایند در غیر این صورت از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اقدامات قانونی به عمل می آید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار