رئیس دادگستری استان ایلام ؛
رئیس دادگستری استان ایلام گفت:۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده پنج ماه نخست امسال با رایزنی و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده که ۳۳ درصد آن مربوط به پرونده های حقوقی بوده است.
کد خبر: ۷۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 27 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام، علی دهقانی اظهار داشت: کل پرونده های وارده در شوراهای حل اختلاف و محاکم قضایی استان ایلام در مقطع کنونی بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ فقره است که ۵۱ درصد آن در اختیار محاکم قضایی و ۴۹ درصد نیز در اختیار شوراهای حل اختلاف است.

وی افزود: در این مدت چهار درصد از صاحبان پرونده ها به رای های صادره اعتراض داشته اند و نیم درصد از اعتراض ها به نقض رای اولیه منجر شده که این نشان از دقت بالای قضات و کارشناسان دستگاه قضا و اعضای شوراهای حل اختلاف دارد.

دهقانی یادآور شد: ۱۲ مورد پرونده مربوط به اختلافات خانوادگی در پنج ماهه نخست امسال به صالحه ختم شده و در این مدت ۳۱۶ پرونده کیفری ثبت شده که از این تعداد ۱۲۳ پرونده با صلح وسازش طرفین مختومه شده و مابقی پرونده ها نیز در دست بررسی است.
وی تاکید کرد: ماهیت شوراهای حل اختلاف برگرفته از موازین قرآن، اسلام، احادیث و روایات دینی و بر پایه ایجاد صلح و سازش و تقویت روحیه مودت و دوستی است.

وی افزود: هدف غایی شوراهای حل اختلاف استان ایلام کاهش پرونده ها به محاکم قضایی و فیصله دادن به پرونده های وارده با صلح و سازی میان طرفین است که در این زمینه کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

دهقانی گفت: اعضای صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف استان ایلام از بطن خود مردم و از ایلات گوناگون استان هستند که بدون هیچ چشم داشت و منتی وقت و هزینه و حتی سلامت جسمی و حیثیتی خود را در طبق اخلاص گذاشته اند تا اشاعه گر فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه باشند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار