فرمانده قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه کرمانشاه گفت: فردا رزمایش امنیتی محرم در منطقه اورامانات آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 25 September 2019

آغاز رزمایش امنیتی محرم در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نشست خبری رزمایش امنیتی محرم با حضور سردار محمد نظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه در سالن جلسات قرارگاه نجف اشرف برگزار شد، در این جلسه عظیمی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از افتخارات ملت ایران در طول تاریخ است، با توجه به حجم اقدامات دشمنان و شرایط و تجهیزات دفاعی کشور، آنچه که این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد باور‌ها و اعتقادات ملت ارزشی ما و ایستادگی و از خود گذشتگی شهدا بود.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف وظیفه همه کسانی که شرایط سخت جنگ را درک کرده اند، ثبت و ضبط و انتقال این افتخارات بزرگ به نسل بعد دانست و تصریح کرد: ما مدیون شهدا هستیم که اگر ایثار آنان نبود سرنوشت کشور طور دیگری رقم می‌خورد.

سردار عظیمی برنامه‌های رزمایش امنیتی محرم را تشریح کرد و در ادامه افزود: بر اساس ابلاغ کل نیرو‌های مسلح این رزمایش هم زمان با هفته دفاع مقدس در منطقه اورامانات که از مناطق ماموریتی سپاه محسوب می‌شود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که از مدت‌ها پیش کار‌های مقدماتی رزمایش را آغاز کردیم، ابراز کرد: به طور رسمی از آغاز هفته دفاع مقدس آماده سازی‌های مورد نیاز انجام و فردا روز اصلی اجرای رزمایش است.

عظیمی در ادامه افزود: تعدادی روستا و شهر شاهو از توابع شهرستان‌های پاوه و جوانرود در محدوده رزمایش قرار گرفت، برای فراهم کردن مقدمات این رزمایش مزاحمت‌هایی برای مردم منطقه ایجاد شد در نتیجه تصمیم گرفتیم برای جبران این مزاحمت‌ها در حد توان به مردم منطقه خدمت کنیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف تصریح کرد: ۱۵۰۰ بسته نوشت افزار برای کلیه دانش آموزان این مناطق از هدایای مقام معظم رهبری تهیه و اهدا شد، همچنین به همه مدارس منطقه سرکشی و مراسم گرامی داشت دفاع مقدس در یکی از دبیرستان‌های شاهو برگزار شد و بیمارستان امام حسین (ع) از صبح امروز بیمارستان صحرایی به منظور ارائه خدمت در سه راهی باینگان برقرار و تا سه روز به ارائه خدمت می‌پردازند. دیدار با ائمه جماعت مساجد، اهدا بسته‌های ورزشی برای دانش آموزان و پایگاه‌های بسیج محلات، دیدار و کمک به خانواده‌های بی سرپرست و بیماران صعب العلاج از دیگر برنامه‌های ما در منطقه بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای رزمایش به عهده یگان‌های استان کرمانشاه، لشکر نبی اکرم و تیپ انصار رسول است، گفت: فرضیاتی که در رزمایش برنامه ریزی شده به واقعیت نزدیک است.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین پیام‌های این رزمایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در دوران دفاع مقدس و مقابله با ناامنی‌هایی که دشمنان به کشور تحمیل کردند و از اهداف این همایش ارتقاء توانمندی و آمادگی‌های همه جانبه نیرو‌های مسلح است که در منطقه واقعی به نمایش گذاشته می‌شود و یک نقطه قوت برای شناسایی نقاط ضعف زیرساخت‌ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار