عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها بیانیه می‌دهند، که حمله به آرامکو کار ایران بوده است؛ قطعا این کشورها به این مسئله واقف هستند که اگر حمله به تاسیسات نفتی سعودی‌ها کار ایران بوده باشد، چیزی از آن باقی نمی‌ماند که ردی از خود به جای بگذارد.
کد خبر: ۷۸۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 25 September 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جواد جمالی نوبندگانی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی مبنی بر متهم ساختن ایران در قضیه حمله به آرامکو، اشاره و اظهار داشت: این جای سوال دارد که اروپایی‌ها از کجا به این تخیلات دست پیدا کردند؟ و این‌ها از کجا به این نتیجه رسیدند؛ که ایران را متهم به حمله به آرامکو می‌دانند.

وی در ادامه افزود: چطور می‌شود؛ که پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا 2 بار با نخست وزیر عراق تماس می‌گیرند و این مسئله را مطرح می‌کنند که از سمت خاک عراق به " آرامکو" حمله ‌شده است و قطعا طرح چنین مسائلی یک شو شیاسی است.

فشارهای اروپا بر ایران برای گفت‌وگو در رابطه با مسائل منطقه‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها همه این فشارها را برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در جهت پذیرش مذاکره مجدد و برجام 2 انجام می‌دهند؛ تا اینکه با ایران وارد فاز گفت‌وگو در رابطه با مسائل منطقه‌ای شود.

بیانیه کشورهای اروپایی علیه ایران فاقد ارزش فنی است

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: معتقدم این بیانیه کشورهای اروپایی علیه ایران فاقد ارزش فنی است؛ بنابراین همه این دست و پا زدن‌های اروپایی‌ها برای تحت فشار قرادادن جمهوری اسلامی ایران است و از طرفی هم فرار روبه جلو برای پاسخگویی به عدم تعهدات خود در قبال برجام است.

اروپا و آمریکا باید پاسخگوی فجایع انسانی در یمن باشند

جمالی نوبندگانی به فروش سلاح توسط اروپایی‌ها به سعودی‌ها و استفاده از آن برای کشتار مردم یمن اشاره و اظهار کرد: اروپایی‌ها و آمریکا با فروش سلاح به سعودی‌ها در 4 سال گذشته سبب کشتار مردم یمن شده‌اند و اینها باید جوابگوی این فجایع انسانی باشند.

مردم یمن این حق را دارا نیستند که به تاسیسات نفتی سعودی‌ها حمله کنند؟

نماینده مردم فسا در ادامه افزود: مردم یمن با سلاح‌های جنگی که اروپایی‌ها به سعودی فروخته‌اند، تکه تکه شده‌اند و در این سالهای اخیر موردم حمله وحشیانه سعودی‌ها قرار گرفتند؛ بنابراین این حق را دارا نیستند؟ که به تاسیسات نفتی که با فروش نفت آن سلاح جنگی تهیه می‌کنند و آن را علیه مردم یمن به کار می‌گیرند حمله کنند.

اگر ایران به آرامکو حمله می‌کرد؛ قطعا چیزی از آن باقی نمی‌ماند

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها بیانیه می‌دهند، که حمله به آرامکو کار ایران بوده است؛ قطعا این کشورها به این مسئله واقف هستند که اگر حمله به تاسیسات نفتی سعودی‌ها کار ایران بوده باشد، چیزی از آن باقی نمی‌ماند که ردی از خود به جای بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار