در سفر وزرای صمت و راه و شهرسازی به اصفهان مطرح شد؛
پایانه های بارهوایی(کارگو ترمینال) فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان روز شنبه با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 21 September 2019

وزیر راه و شهرسازی به اصفهان آمد. محمد اسلامی به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی پا به صنعتی ترین استان کشور گذاشتند که چندین پروژه همچون پایانه بارهوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و بهره برداری از ریل تولید ذوب آهن را در دستور کار خود قرار داده اند. 

وزیر راه و شهرسازی تحویل نخستین محموله‌های ریل تولید داخل کشور توسط ذوب آهن اصفهان را بسیار تاثبرگذار در اقتصاد کشور دانست و گفت: بدون شک این روند باعث تبدیل شدن کشورمان به یکی از مراکز تولید ریل در منطقه می‌شود.

محمد اسلامی با بیان اینکه حرکت به سمت خودکفایی در ریل مورد نیاز راه آهن کشور ضروری است اظهار کرد: امروز یکی از دستاوردهای پر افتخار کشور  تحویل نخستین محموله های ریل تولید داخل توسط ذوب آهن است.

وی با بیان اینکه نخستین سری تولیدات ریلی برای تعدادی از طرح ها ارسال شد، اظهار داشت: این کار باعث ایجاد این باور قاطع شد که می توان از تولیدات داخلی در طرح های توسعه استفاده کرد.

اسلامی با اشاره به هدف سفر خود به اصفهان نیز، گفت: سه موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، ابتدا پیگیری‌های لازم برای پیشرفت پروژه‌ها، سپس بازدید از پروژه آزادراه و قطار سریع السیر غرب اصفهان به همراه استاندار اصفهان، همچنین افتتاح راه‌های ساخته شده و قابل بهره برداری و در آخر با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث خودکفایی، پروژه تولید ریل ذوب آهن اصفهان را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم بخشی از پروژه کنارگذر شرق اصفهان به طول 55 کیلومتر که پیشرفت بیشتری داشته، با اضفه شدن موارد ایمنی تا پایان بهار 99 شاهد افتتاح این بخش آزاد راه باشیم.

در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد۱۸۰ درصد در صادرات غیر نفتی استان اصفهان خبر داد گفت: صادرات این استان با افتتاح کارگوترمینال (پایانه بار هوایی ) فرودگاه بین المللی اصفهان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

رضا رحمانی همچنین با اشاره به اینکه امروز در سفر خود به اصفهان در جلسه‌ای در ذوب آهن درباره تولید ریل ملی حضور می‌یابد، تصریح کرد: ما به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان رسیده ایم و ظرفیت‌های خوبی در این بخش وجود دارد و امید است با همکاری و همت مسئولان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این ظرفیت استفاده شود.

رحمانی در مورد میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور که امروز در اصفهان رونمایی شد نیز گفت: صنعت نساجی صنعت بومی و ملی ماست از این رو تردیدی بر روی این موضوع نداریم و به همین دلیل جز اولویت برنامه‌های امسال ما قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار