رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: برای تامین نیازها، ضروریات و رفع دغدغه ها و جلب رضایت مردم اهتمام داریم اما برای تحقق این مهم همکاری دستگاه ها، ارکان حاکمیتی و مدیریتی ، بخش های خصوصی ، تعاونی ها و انجمن ها ضروری است.
کد خبر: ۷۸۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 18 September 2019

 

تابناک / فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود:   لازم است از حقوق مصرف کنندگان حمایت کنیم اما یک دستگاه به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات را برطرف کند از این رو بایستی همه امکانات مان را بسیج کنیم.

 وی با ارائه آماری از اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار استان در ماه های محرم و صفر گفت: طی این ماه ها ۴۸۲ تن شکر، ۳۲۱ تن گوشت منجمد و ۱۶۱ تن مرغ منجمد برای استان سهمیه تخصیص داده شد که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و با دعوت از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی( برای هیات های عزاداری)  و اوقاف ( برای مساجد) ، سهمیه مرحله اول بین شهرستان ها توزیع شد.

 دلق پوش  برگزاری طرح نظارتی ویژه ایام ماه های محرم و صفر  و نظارت ویژه بر اقلام کالایی مورد نیاز این ایام نظیر ظروف یکبار مصرف ، برنج ، روغن و رب گوجه فرنگی از سوی سازمان صمت با همکاری بازرسان اتاق اصناف و برگزاری نمایشگاه  های ویژه ایام بازگشایی مدارس در شش شهرستان با ۵۰۰ غرفه و همچنین ۵۵۰ فروش فوق العاده  را از اقدامات انجام شده  برای تنظیم بازار استان در  این ایام عنوان کرد.

وی در ادامه به بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی ، عمده فروشی ها ، انبارها و سردخانه  ها طی پنج ماه نخست امسال نیز اشاره و بیان کرد: ۱۱۸ هزار و ۱۸۹ مورد بازرسی  در استان طی پنج ماه گذشته از این واحدها انجام شده که از چهار هزار و ۷۰۵ مورد گزارش و شکایت مردمی ، چهار هزار و ۶۳۶  مورد متخلف شناخته شده و افزون بر ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

 دلق پوش تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی سازمان حمایت از مصرف کنندگان گیلان با ۸۲ امتیاز رتبه پنجم و بر اساس شاخص ها و ارزیابی ها در ستاد تنظیم بازار رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این جلسه گفت: اصناف در کشور علاقه مند به برگزاری نمایشگاه نیستند اما بدلیل بار روانی مثبت این نمایشگاه ها را برنامه ریزی می کنیم.

 سید جلال الدین شکریه افزود: در گیلان نیز از افزون بر ۵۰۰ غرفه نمایشگاهی ، ۲۱۱ غرفه در شهر رشت برپا شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت بر نرخ گذاری کالاها ، کیف، کفش و لباس عرضه شده در نمایشگاه ها نباید منقش به نماد غربی باشد وگرنه از توزیع آن جلوگیری می شود.

جلسه تنظیم بازار گیلان به ریاست  ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اقتصادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار