مدیرکل محیط زیست استان ایلام:
مدیرکل محیط زیست استان ایلام بر لزوم استقلال عمل سمن ها در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: وابستگی سمن های زیست محیطی به دستگاه های دولتی از کارآیی آنها می‎کاهد.
کد خبر: ۷۸۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 18 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید اسداله هاشمی در نشست با دبیران سمن های زیست محیطی چرداول اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مستلزم مشارکت و حضور فعالانه نهادهای مردم نهاد و فعالان زیست محیطی است.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در فضای جامعه در خصوص ارزش محیط زیست توسط سمن ها و رسانه های جمعی منجر به توسعه همه جانبه و پایدار استان و سدی محکم در برابر تخریب و آلودگی های طبیعت می شود.

مدیرکل محیط زیست ایلام ضمن تاکید بر نقش و جایگاه تشکل های مردم نهاد در تمام حوزه ها یادآور شد: از سمن ها می خواهیم با نگاه تخصصی و جامع به مسائل حوزه زیست محیط توجه کنند.

هاشمی اضافه کرد: سمن ها حلقه واسط بین حاکمیت و مردم هستند و مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست اولویت اصلی است و مطالبه گری سمن ها را پیگیری و استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبه گری در ذات گروه ها و سازمان های مردم نهاد است، گفت: سمن ها تعلق خاطر و وابستگی به سازمان ها و ادارات دولتی نداشته باشند تا بتوانند به راحتی نقد و مطالبه گری کنند.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: استان ایلام دارای منابع ملی و خدادادی زیادی است و نگهداری و حراست از این منابع بکر یک وظیفه همگانی است، دستگاه هایی که به صورت تخصصی با سلامت مردم مواجه هستند بصورت ویژه از سوی دولت در زمینه تخصیص اعتبارات لحاظ می شوند.

هاشمی تاکید کرد: اختصاص اعتبارات به محیط زیست استان ایلام امسال با رشد ۲۶۰ درصدی در طول چهار دهه گذشته بی سابقه بوده که بیانگر توجه و اهتمام دولتمردان به مسائل زیست محیطی است.

وی وضعیت نگهداری پسماندهای عفونی در سطح استان را مناسب دانست و گفت: در این زمینه هیچ موردی سلامت مردم را تهدید نمی کند و نظارت در این حوزه را بصورت ویژه پیگیر هستیم.

هاشمی یاداور شد: از برگزاری کلاس های آموزشی توسط سمن های زیست محیطی استقبال می کنیم و در این خصوص آماده همکاری کامل هستیم.

ایجاد شغل مناسب در اماکن تحت نظارت محیط زیست با رعایت موارد قانونی، ثبت نام سمن ها در سامانه محیط زیست برای کمک های مالی، تعیین تکلیف سریع سایت دفن زباله شهر سرابله، استفاده از نیروهای افتخاری محیط بان، استقرار پاسگاه در منطقه کولک و تعامل و ارتباط بیشتر و بهتر سمن های زیست محیطی با رسانه ها و خبرنگاران از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آنها تاکید کرد.

در این نشست دبیران سمن های زیست محیطی به ارائه نکته نظرات خود و مشکلات این حوزه پرداختند و در پایان از گروه مردمی ناجیان بلوط بواسطه مشارکت و تلاش برای احیای منابع محیط زیست شهرستان چرداول با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفت.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار