«اصغر مسعودی» در مورد لزوم حمایت از تولید چادر مشکی در داخل کشور گفت: چادر مظهر عفاف و حجاب زن ایرانی است و سالیان سال است که زنان ایرانی از آن استفاده می کنند، قطعا توجه به این نیاز بانوان کشور باید در برنامه های متولیان امر قرار گیرد.
کد خبر: ۷۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«اصغر مسعودی» در مورد لزوم حمایت از تولید چادر مشکی در داخل کشور گفت: چادر مظهر عفاف و حجاب زن ایرانی است و سالیان سال است که زنان ایرانی از آن استفاده می کنند، قطعا توجه به این نیاز بانوان کشور باید در برنامه های متولیان امر قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر دو کارخانه درکشور مشغول فعالیت در بخش تولید چادر مشکی هستند اما تولیدات این دو کارخانه کفاف نیاز جامعه را نمی دهد و همین باعث شده است که بخشی از نیاز ما در این حوزه از خارج از کشور تامین شود.

 

وی با بیان اینکه باید وزارت صنعت و متولیان امر از سرمایه گذاران در این بخش حمایت کنند، گفت: ما معتقدیم باید تعداد کارخانجات در این بخش را افزایش دهیم یا حمایت از سرمایه گذران در این بخش سعی کنیم به سمت خودکفایی در بحث تولید چادر مشکی برویم.

 

نماینده نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته طبق شنیده ها بخشی از تولیدات داخل به صورت قاچاق از کشور خارج و با برند دیگر کشورها وارد می شود و با قیمت بسیار بالاتر به دست مصرف کننده می رسد که همین نشان از ضعف نظارتی ما در این بخش دارد و قطعا باید دست سود جویان در این حوزه قطع شود تا تولیدات داخلی با قیمت مناسب و با برند ایرانی به دست مصرف کننده برسد.

 

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد کیفیت تولیدات داخلی ما از محصولات خارجی بیشتر است اما چون در این زمینه تبلیغات درست نداشته ایم لذا مصرف کننده به سمت خرید تولیدات خارجی می رود. لزوم تبلیغات در این حوزه از اهم کارهای است که باید انجام شود تا چادر تولید داخل که اتفاقا کیفیت بالایی نیز دارد با تبلیغات درست به دست مصرف کننده داخلی با قیمت مناسب برسد.

 

مسعودی در مورد صفر کردن تعرفه واردات چادر مشکی نیز گفت: ما باید درابتدا بستر و زمینه را برای سرمایه گذاری در این بخش انجام دهیم و از تولیدات داخلی با تامین مواد اولیه و دادن تسهیلات حمایت لازم را داشته باشیم و بعد در مراحل بعدی تعرفه وارادات را صفر کنیم. اگر به عنوان اولین گام بخواهیم بدون حمایت از تولید داخل بخواهیم تعرفه وارادت را صفر کنیم یعنی به همین بخشی از تولید داخل که در حال حاضر با همه مشکلات در حال فعالیت است نیز ضربه زده ایم./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار