رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از شناسایی ۱۰ واحد پرخطر تجاری در سطح شهر خبر داد و که از این تعداد چهار واحد تجاری در شرایط حاد قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ 16 September 2019

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی، با اشاره به اهمیت ایمنی و بهداشتی در مراکز تجاری و پاساژهای سطح شهر اظهار داشت: جلسات متعددی با آتش‌نشانی، اتاق اصناف، پدافند غیرعامل، شهرداری، شورای شهر و هیئت‌امنای پاساژها درباره ایمنی این مراکز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 10 مرکز تجاری و پرخطر در شهر قم شناسایی‌شده است، ابراز کرد: از این تعداد چهار مرکز در شرایط حاد قرار دارند که ایمنی این مراکز تجاری در سال جاری در دستور کار قرار گرفته‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: مشکلات این مراکز ناایمن شناسایی و احصا شده است که برای ایمن‌سازی آن‌ها نیازمند همکاری واحدهای صنفی و هیئت‌امنای پاساژها هستیم.

وی چهار مرکز تجاری پرخطر قم را شامل مراکز تجاری ایران یدک، حجت، موسی بن جعفر(ع) و بازار بزرگ قم دانست و افزود: این مراکز در هسته مرکزی شهر و بسیار پرتردد هستند که در نخستین گام جلساتی با هیئت‌امنای پاساژ موسی بن جعفر(ع) برگزار شده است که در حال پیگیری برای موارد بهداشتی و ایمنی این پاساژ هستیم.

سیجانی به تشکیل کمیته ایمنی و بهداشت ذیل کارگروه پدافند غیرعامل بخش صنعت .معدن و تجارت قم اشاره کرد و گفت: این کارگروه با محوریت سازمان و با مشارکت اداره کار، مرکز بهداشت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، پدافند غیرعامل، استاندارد، مدیریت بحران، نماینده بخش خصوصی و محیط‌زیست تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر تشکیل جلسات مستمر با حضور معاون استاندار برای ایمنی واحدهای صنعتی استان قم تصریح کرد: تاکنون 20 واحد صنعتی پرخطر در قم مورد بازرسی قرار گرفته است که گزارش آن‌ها ارسال‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: خروجی گزارش‌ها با توجه به قوانین موجود در اداره کار و مرکز بهداشت برای برخوردها و رفع مشکلات ارائه می‌شود که تاکنون بازخوردهای مناسبی داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار