کد خبر: ۷۷۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 13 September 2019
 

مسیر حرکت دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی است/ به افراد منحرف از مسیر رهبری نباید مسئولیت‌ سپرده شود

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر سپردن زمام امور سیاسی به کسانی که به راه امام(ره) و مقام مقام معظم رهبری توجه دارند، گفت: مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور را به افراد منحرف از مسیر رهبر معظم انقلاب ندهید زیرا این افراد باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شوند.

به نقل از ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از همه مردم ایران به‌ویژه مردم ولایت‌مدار گیلان بابت ایستادگی و مقاومت دربرابر فشارهای دشمنان و تورم و عزاداری باشکوه آنان در ایام محرم و عاشورای حسینی(ره) قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه نذورات مردم در زمان گرانی بسیار ارزشمند است گفت: این امر نشان‌دهنده فهم دینی و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است و جا دارد از اجتماع باشکوه مردم گیلان به‌ ویژه مردم شهر رشت در عاشورای حسینی(ع) و عزاداری منظم آنها سپاسگزاری و قدردانی نموده و بگویم خاک قدوم شما عزاداران را سرمه چشمانمان می کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه “سیدحسن نصرالله” از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخنان عاقلانه و هوشمندانه و زیبای او خطاب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ماترکناک یا بن الحسین » از این پس شعار دنیای اسلام می‌شود و وجود چنین انسان‌های آزاده‌ای افتخارآمیز است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه پادشاهان در طول تاریخ ایران چیزی جز نکبت و ذلت برای ملت نداشتند افزود: عرض ارادت رهبران کشورهای اسلامی به مقام معظم رهبری افتخارآمیز است و ما نیز به ایشان عرض می‌کنیم که فدایی او هستیم و تا جان در بدن داریم به‌هیچ وجه از حمایت ایشان دست بر نمی‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر سپردن زمام امور سیاسی به کسانی که به راه امام(ره) و مقام مقام معظم رهبری توجه دارند بیان کرد: مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور را به افراد منحرف از مسیر رهبر معظم انقلاب ندهید زیرا این افراد باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شوند.

امام جمعه رشت افزود: انزجار خود را از دولت‌های هند و نیجریه اعلام می‌کنیم زیرا عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند و از وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در برابر این اقدام اعلام موضع کنند زیرا مسلمانان دنیا به ما چشم امید دارند.

وی با اشاره به حوادث تلخ تاریخ تصریح کرد: صدام قرارداد ۱۹۹۵ را یک‌طرفه پاره کرد و سه روز بعد به ایران حمله کرد اما ملت ایران ۸ سال در برابر دشمن غاصب جهانی عزتمندانه مقاومت کردند و الگوی سایر ملت‌ها شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به قرارداد ننگین میان مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۸ عنوان داشت: هنوز ملت مسلمان تاوان این قرارداد ننگین را می‌دهند و امیدواریم به‌زودی طبق گفته مقام معظم رهبری شاهد نابودی این رژیم غاصب و جعلی باشیم.

امام جمعه رشت افزود: برای تربیت انسان باید از موعظه استفاده کرد و موعظه به معنای متذکر کردن شخص به چیزی که موجب اصلاح او می‌شود، است و انسان باید چیزهایی که موجب رقت قلب می‌شود را به افراد دیگر متذکر شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق علم کلام همه انسان‌ها از ظلم تنفر دارند و به عدالت علاقمند هستند بیان داشت: همه مردم از نظام ظلم اجتناب می‌کنند البته عدالت مدنظر غیرمسلمانان مربو‌ط به زندگی دنیوی است اما گرایش به عدالت اجتماعی در همه جوامع دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موعظه باعث می‌شود انسان به خوبی‌ها میل پیدا کند عنوان کرد: خداوند بزرگ‌ترین رسالت پیامبران را موعظه انسان می‌داند و انسان نیز طبعاً موعظه را راحت‌تر از امر و نهی قبول می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: انسان باید دلسوز بودن واعظ را باور کند تا به صحبت‌های او گوش دهد زیرا انسان در مقابل امر و نهی مقاومت می‌کند لذا شیوه تربیتی پیامبران موعظه بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر(ص) با موعظه احکام اسلامی را به مردم انتقال می‌داد ابراز داشت: خداوند در قرآن از پیامبر(ص) می‌خواهد که با زیباترین روش و با حکمت مردم را به خوبی‌ها دعوت کند و حکمت در اصطلاح به‌معنای تشخیص عالمانه مسائل و سپس گوشزد کردن آن به مردم است.

 

امام جمعه آستارا:
 
** مسیر حرکت دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی است
 
به گزارش 8دی، حجت‌الاسلام‌ کاظم حافظ‌نیا در خطبه های نماز جمعه با تشکر از مردم آستارا به خاطر برپایی مجالس عزاداری برای اباعبدالله حسین (ع)، اظهار کرد: امیدوارم خرافات و بدعت‌ها از عزاداری‌های سال‌های بعد دور شود.
 
وی با اشاره به اینکه گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران یک اولتیماتوم به اروپایی‌ها است، گفت: اروپایی‌ها از فرصت‌های پیش‌آمده هیچ استفاده‌ای نکرده، بلکه با پررویی مطالباتی از مردم ایران دارند.
 
امام جمعه آستارا تصریح کرد: با این رویه‌ای که اروپایی‌ها در پیش گرفته اند پایان عمر برجام بی‌فرجام نزدیک است.
 
وی افزود: با وجود تمام مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند ایران اسلامی در اوج اقتدار به سر می‌برد و مسیر حرکت دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی است.
 
امام جمعه آستارا تصریح کرد: در مواجه با دسیسه‌های استکبار جهانی نباید کوتاه آمد.
 
 
امام جمعه آستانه اشرفیه:
 
** بزرگ‌ترین منکر در یک جامعه حکومت طاغوت است
 
به گزارش 8دی؛،حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی در خطبه های نماز جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به حضور مقتدی صدر در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: امیدوارم دیدار ایشان با مقام معظم رهبری موجب تحول بیشتر در جبهه مقاومت شود.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف پیامبر(ص) ایجاد وحدت در بین فرقه و ملت‌های مختلف اسلامی است ولی بعضی از کشورها به‌مانند آل سعود در بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کرده اند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه ایران با کمک محور مقاومت کاری کرد که آمریکا عراق را دودستی تحویل دهد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات اخیر از هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا در کشور عراق پرده برداشت تا بتواند از این طریق ایران را تحت‌فشار قرار داده و آن را شکست دهد ولی ایران با کمک محور مقاومت کاری کرد که آمریکا عراق را دودستی تحویل ایران دهد.

 
طیبی حکومت طاغوت را بزرگ‌ترین منکر در یک جامعه دانست و افزود: باید برای رسیدن به سعادت و استقرار حکومت دینی در یک جامعه به امربه‌معروف توجه شود و در انقلاب اسلامی به این نکته توجه شده است.
 
امام جمعه تالش:
 
مسئولین در گام سوم برجام باید باقدرت ورود کنند
 
به گزارش 8دی حجت الاسلام محمد امین نقدی امام جمعه شهرستان تالش نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: کسانی که بر طبل تفرقه می کوبند و با لباس مرجعیت و روحانیت شعار انگلیسی می دهند بدانید اجیر شده دشمن هستند.
 
وی افزود: با این وحدت نسبی دنیای اسلام . آمریکا ابرقدرت دنیا به ضعف افتاده و کاری نمیتواند انجام دهد.
 
امام جمعه تالش تصریح کرد: مسئولین در گام سوم برجام باید باقدرت ورود کنند.
 
 
وی در ادامه  استان گیلان تصریح کرد: تالش به عنوان یکی از استان های هدف گردشگری معرفی شده است.
 
حجت الاسلام  نقدی با بیان اینکه مسئولین زمینه را برای گردشگری فراهم کنند، تصریح کرد: سازمان گردشگری برای جمع آوری ایده ها در جهت ارتقاء سطح گردشگری  فراخوان بدهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار