امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۷۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 13 September 2019
جلوگیری از فساد مالی مطالبه اصلی مقام رهبری است

به گزارش تابناک  اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: با اقدامات اخیر قوه قضاییه در مبارزه با فساد امید بزرگی در دل ملت ما ایجاد شده و ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم و از ۲ نهاد بزرگ اطلاعاتی کشور و از سازمان بازرسی می‌خواهیم همکاری کامل با دستگاه قضایی در روند مبارزه با فساد داشته باشند و در عین حال بر قوه مجریه نیز لازم است زمینه فراهم شدن بزه و خلاف را از میان ببرد.

وی بیان کرد: بر قوه مجریه و قضاییه لازم است تمام موارد خلاف، رانت، اختلاس و رشوه را که در این چند سال اخیر اتفاق افتاده به طور دقیق  علت امکان خلاف را بررسی کنند تا قدم های بزرگی را در مسیر قضازدایی و بهداشت قضایی و سلامت اداری بردارند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: طراحی نظام صیانت مطالبه‌ای بود که ما در سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل از ایشان خواستیم؛ آن زمان که اوایل ریاست جمهوری روحانی بود در شورای اداری به ایشان عرض کردم من اگر جای شما باشم، نخستین کاری که در این کشور انجام می‌دهم طراحی نظام صیانت است؛ نظامی که مثل دستگاه لرزه نگار کوچک‌ترین ارتعاشات مالی را تحت نظارت داشته باشد.

وی افزود: از ملت عزیزمان نیز می‌خواهم که در اقدامات اخیر قوه قضاییه به انحای مختلف از این قوه حمایت کنند چون اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است و هزینه‌ای که نظام از فسادهای مالی و خرابی باورهای عمومی و وثوق ملّی پرداخت کرده از هزینه جنگ تحمیلی کمتر نبوده است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر خطبه اظهار داشت: ترامپ در آمریکا با پنج خصلت جنگ‌طلبی ، غیرقابل پیش‌بینی بودن ‌، دروغگویی ،غیرقابل اعتماد بودن و نظم‌گریز بودن شناخته می‌شود که اگر تا انتخابات آنها را از پیشانی خود پاک نکند رای نخواهد آورد و آمریکایی‌ها باید خون گریه کنند که فردی با این اوصاف برای آنها و برای دنیا تصمیم می‌گیرد.

وی بیان کرد: او با اخراج بولتون درصدد بازکردن عنوان اول از پیشانی خود است؛ جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی آمریکا در دروان ترامپ است که برکنار می‌شود اما این عزل با عزل‌های قبلی فرق داشت و بسیار اهانت آمیز بود چون ترامپ مسیر عادی را رها کرد و با پیام توئیتری به جان بولتون اطلاع داد که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها از اهالی استان اردبیل بخاطر عزاداری‌های بسیار شایسته محرم تشکر کرد و اظهار داشت: امسال عزاداری از جهت کثرت جمعیت فوق‌العاده بود  و همه از کثرت جمعیت متحیر بودند و اجتماع تاسوعا و عاشورای اردبیل فوق‌العاده است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: از اهالی مکرم جمهوری آذربایجان که در ایام محرم به ایران آمدند و در شهرها در عزاداری‌ها شرکت کردند تشکر می‌کنم و  ما اینها را به عنوان میهمانان امام حسین با فخر و شرف پذیرایی کردیم و در آینده هم پذیرایی خواهیم کرد. 

وی همچنین از اهل سنت استان در عنبران و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفتند.

عاملی از پاکبانان که شهر را در ۲ روز تاسوعا و عاشورا تر و تمیز و پاک نگه داشتند تشکر کرد و از آنها خواست که این عبادت را در طول سال انجام دهند.

امام جمعه اردبیل از هیات امنای مساجدی که در شب عاشورا به عشق امام حسین و به یاد قرائت قرآن امام حسین در مساجد خود مجلس قرائت قرآن برپا کردند، تشکر کرد.

وی از تمام کسانی که با مراجعه به سازمان انتقال خون و با اهدا خون خود زندگی جمعی از هموطنان را تضمین کردند نیز تشکر کرد و گفت: این عزیزان بهترین معامله را با امام حسین (ع) انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار