این راننده خیر در این مدت 10 سال به صورت مخفیانه مسافران را جابجا می کرده که با مراجعه خبرنگار به نیت ترویج خوبی ها و شعائر تصمیم به مصاحبه گرفته است.
کد خبر: ۷۷۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 11 September 2019

یکی از فرهنگ های جالب ایرانیان در ایام مناسبتی خصوصا مناسبت های مذهبی از گذشته تاکنون فرهنگ نذر در جهت کمک به نیازمندان است. ایام محرم معمولا اوج برپایی و ادای نذورات است که در این فرهنگ نیک در همه قومیت ها و فرهنگ ها صورت می گیرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد شبکه استانی سیمای دنا در خبری فیلمی پخش کرد که حکایت از آن دارد ، یک راننده خیر دیشموکی به مدت 10 سال در دهه اول ماه محرم مردم را به صورت رایگان جابجا می کند.
آنگونه که در این ویدیو آمده است ،ابول آتش‌سخن راننده‌ دیشموکی 10 سال از عمر خود را در دهه اول محرم به عشق امام حسین(ع) به جابجا کردن مردم بدون هیچ مزد و منتی پرداخته است.
او جهت حل مشکلات زندگی خود  در سال 1389 به امام حسین(ع) متوسل می شود و زندگی‌اش سر و سامان گرفته و تصمیم می گیرد که تا زمانی که به شغل رانندگی مشغول است این کار را انجام داده و در دهه اول محرم مردم را به صورت رایگان جابجا کند.
تاکسی عاشورایی + فیلم

وی از سال 1389 تاکنون پس از نذر کردن و متوسل شدن به امام حسین(ع) جهت شفای همسرش به جابجایی رایگان مسافران از دیشموک به دهدشت و بالعکس می پردازد.
ابول آتش سخن راننده ساده و بی آلایشی که عشق امام حسین(ع) چنان زندگی اش را دگرگون می کند که نه تنها در ده روز حمل مسافر مشکل مادی پیدا نمی کند بلکه خیر و برکت زندگی‌اش بیشتر می شود.
وی دارای دو دختر و یک پسر بوده که در کنار خانواده زندگی سالم و بانشاط و آرامی را سپری می کند.
همسر ایشان دارای شغل شریف بهورزی بوده و علاقه مند به خدمت رسانی شوهرش در دهه اول محرم با جابجا کردن مسافران است.
این راننده خیر در این مدت 10 سال به صورت مخفیانه مسافران را جابجا می کرده که با مراجعه خبرنگار به نیت ترویج خوبی ها و شعائر تصمیم به مصاحبه گرفته است.
وی دارای حسن خلق و شهرت در بین رانندگان شرکت مسافربری دل افروز دیشموک بوده که همه روزه مردم را از دیشموک به دهدشت و بالعکس جابجا و تاکنون در دهه اول محرم توفیق خدمتگزاری به مردم شریف شهر دیشموک را داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار