غلامرضا رضایی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه گفت: هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری، خیمه‌سوزان و شام غریبان رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۷۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 09 September 2019

 

آتشپاد غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای آتشنشانی از ایستگاه ها بیرون آمده و در شهر به صورت سیار مشغول گشت زنی هستند و علاوه بر این در هیئت های که مراسم خیمه سوزان دارند همکاران ما جهت پیشگیری از حریق به صورت ثابت مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به آماده باش آتشنشانی از ابتدای ماه محرم، خاطر نشان کرد: نیرو های ما هر شب در سطح شهر از شروع عزاداری تا پایان مراسم به صورت گشت ثابت و سیار مشغول فعالیت هستند.

 مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه اظهار داشت: از قبل توصیه های ایمنی را برای جلوگیری از حادثه در قالب جزوء در اختیار هیئت ها قرار دادیم.
به گفته این مسئول، با بررسی های بعمل آمده  متوجه علت حریق در هیئت ها شدیم وحدود ۹۹ درصد آتشسوزی ها مربوط به اتصالات برق بوده و روسای ایستگاه ها و مربی های آموزشی در این رابطه نکات آموزشی را به مسئولین هیئت ها هشدار دادند و آنها را موظف به داشتن کپسول آتشنشانی و ظرف های شن وماسه کردند تا هنگام حادثه با خونسردی حریق را کنترل کنند.

رضایی به هیئت‌های مذهبی و مردم توصیه کرد از آتش زدن خیمه‌ها در کنار پارچه‌های هیئت، کابل‌های برق، زیر بالکن منازل، کوچه‌های باریک، در مجاورت درخت‌ها، ماشین ها و اماکن مسقف خودداری کنند و ابراز داشت: نیرو های ما در کنار هیئت هایی که به ما درخواست ماشین آتشنشانی دادند مستقر می شوند.

وی در پایان افزود: عزاداران هنگام مراسم شام غریبان اگر قصد روشن کردن شمع را داشتندحتما به نکات ایمنی توجه کنند،ودر مجاورت پرده، فرش، پارچه، پرچم، درختان، ماشین ها و... شمع روشن نکنند و در هنگام بروز حادثه سریعا با آتشنشانی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار