نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ، به گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی توجه جدی شود
کد خبر: ۷۷۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 06 September 2019

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان قائم شهر، سید علی ادیانی در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عدم تحویل کود اوره توسط پتروشیمی‌ها اشاره کرد و افزود: برای مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای یارانه اختصاص پیدا کند تا از وقوع خسارت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه به گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی استان توجه جدی شود، ادامه داد: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری می شود و ارزش افزوده این محصولات افزایش می یابد.

ادیانی توجه به تعاونی ها بویژه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را یکی دیگر از مواردی دانست که در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و افزود: باید راهکاری برای تخصیص یارانه به ملزومات و نهاده های مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای و سایر آفات عمومی تدوین و ارائه شود.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افق جدیدی برای توسعه گلخانه لیموترش مشخص شود و فرصت ها و تهدیدهای آن در کنار هم برای توسعه این محصول بررسی شود.

وی با بیان اینکه کشت و فرآوری سیر در شهرستان قائمشهر مورد بررسی قرار گیرد و ارزش افزوده محصولات سبزی و صیفی با استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی افزایش یابد، بیان کرد: مجمع نمایندگان استان مازندران آمادگی دارد در هر زمینه ای که لازم باشد به توسعه کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان استان کمک کند.

پنجاه هکتار گلخانه لیموترش در استان داریم و تا سال 1400 به 600 هکتار افزایش پیدا خواهد

عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای حدود 40 سال است که وارد استان شده و در چند سال اخیر خسارت های بیشتری وارد کرده است، افزود: 1200 ایستگاه پیش آگاهی و رصد آفت در استان داریم و از زمستان سال گذشته زنگ خطر مگس میوه در استان به صدا درآمد.

عزیزاله شهیدی‌فر ادامه داد: بعد از وقوع سیل، بیشترین تمرکز جهاد کشاورزی استان بر روی مدیریت مگس میوه بوده است و بر این اساس تمامی امکانات برای مبارزه و مدیریت این آفت بسیج شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید 2.5 میلیون تنی مرکبات در استان، اهمیت مبارزه با مگس میوه چند برابر می‌شود و به همین منظور فرصت چندانی برای مبارزه با این آفت نداریم و باید پیگیری ها و اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه گلخانه لیموترش و سایر گلخانه ها از 300 هکتار به بیش از هزار هکتار رسیده است، گفت: سال 95 به دلیل ارزش اقتصادی لیموترش به دنبال توسعه گلخانه ای این محصول رفتیم و شهرستان قائمشهر به عنوان پایلوت انتخاب شد.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه 50 هکتار گلخانه لیموترش در استان داریم و تا سال 1400 به 600 هکتار افزایش پیدا خواهد کرد، بیان کرد: به دنبال توسعه ارقام تجاری لیموترش در استان هستیم.

وی درباره توزیع کود شیمیایی در استان گفت: امسال سی درصد بیشتر از سال‌های گذشته کود شیمیایی در استان توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار همکاری و پیگیری مجمع نمایندگان استان درخصوص تامین نهاده ها به ویژه کود شیمیایی در استان باتوجه به فرارسیدن زمان کشت محصولات پاییزه در استان شد.

شهیدی‌فر ادامه داد: پیش بینی صادرات خوبی برای دو محصول مرکبات و کیوی استان داریم و سورتینگ ها و انبارهای ذخیره سازی نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار