مدیر حوزه هنری ایلام گفت: سوگواره شعر کُردی شین با حضور شاعران استانی به مناسبت ایام محرم و با محوریت اشعار عاشورایی و آیین در مرکز استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 05 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی قاسمی گفت: هشتمین دوره این سوگواره از آلبوم شعر شاعران کردگوی سوگواره شعر «شین» با محوریت اشعار عاشورایی و آیینی رونمایی خواهد شد.

مدیر حوزه هنری ایلام با بیان اینکه سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» از سال ۱۳۹۱ به‌صورت مرتب و در آستانه اربعین حسینی (ع) برگزار می‌شود، ابراز کرد: هشتمین سوگواره شعر «شین» با شعرخوانی شاعران برجسته ایلام و قرائت آخرین سوگ سروده‌های خود در رثای سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

قاسمی ضمن بیان اینکه هنر بهترین و کارآمدترین ابزار در راستای انتقال معانی و مفاهیم ارزشی به جامعه و نسل جوان است، اعلام کرد: در همین راستا نمایشگاه عکس محرم در ایام دهه اول محرم در پیاده‌روی طالقانی شهر ایلام با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ایلام برگزار می‌شود.

مدیر حوزه هنری استان ایلام همچنین از برگزاری جشنواره عکس «طلایه داران» ویژه اربعین حسینی در این استان خبر داد و تصریح کرد: در این سوگواره از عکاسان برتر و فعال که رویداد پیاده‌روی اربعین حسینی در قاب تصویر به نمایش می‌گذراند، تجلیل می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار