کد خبر: ۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 16 August 2015

در جلسه علنی شورای شهر کرج ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر واجرا نشدن برخی پروژه های عمرانی مطرح و شورا به تعویض زودهنگام مدیران شهرداری کرج واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه یکصد و هفتاد و دوم شورای شهر کرج پیش از ظهر امروز یکشنبه تشکیل شد. در این جلسه مصوبه احداث ۳۰ باب واحد تجاری در ۱۵ مدرسه که در کیمسیون فرهنگی مصوب نشده بود، بررسی و در صحن علنی شورای رای نیاورد.

علی ترکاشوند شهرداری کرج اظهار کرد: مقرر شده است در این ۱۵ مدرسه ۳۰ متر مربع به ازای هر واحد تجاری در نظر گرفته شود تا با این اقدام دانش آموزان بتوانند وسایل مورد نیاز خود مانند لوازم التحریر را به راحتی خریداری کنند.

در ادامه مریم قرمانی نایب رییس کمسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: اشغال تنها ۶۰ متر مربع از عرصه یک مدرسه با متراژ بالای ۱۰۰۰ متر نمی تواند آسیبی به کیفیت سطح کلاس ها وارد کند.

حجت الله غلامرضایی رییس کمیسیون عمران نیز با تاکید بر اینکه ایجاد واحدهای تجاری کمکی به درآمد ماهانه مدارس است، افزود: در بازدید کمیسیون عمران از محل این مدارس مشخص شد که ایجاد ۵۰ تا ۶۰ متر مربع واحد تجاری تاثیر منفی از نظر کم شدن عرصه تفریح و بازی دانش آموزان ندارد.

محمدعلی بخشی نایب ربیس شورای شهر نیز در مخالفت با این لایحه گفت: با توجه به افت شدید تحصیلی در مدارس ایجاد چنین واحدهای تجاری بر کیفیت آموزش در مدارس تاثیری ندارد.

اعطای کمک مالی ۱۵ میلیون تومانی به شیرخوارگاه امام علی (ع)

وی ادامه داد: شورای شهر به جای ایجاد چنین واحدهای تجاری در مدارس‌ بهتر است لایحه ای در خصوص ایجاد مراکز تجاری در مدارس از کارافتاده مصوب کند.

به دنبال بیان نظرات موافق و مخالف، این لایحه رای نیاورد.

اعطای کمک مالی ۱۵ میلیون تومانی به شیرخوارگاه امام علی (ع) مصوبه بعدی بود که به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

مصوبه سوم کمسیون فرهنگی که در صحن شورا مطرح شد به اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان بودجه برای کمک به مسجد صاحب الزمان در المهدی حصارک اختصاص داشت.

رضا شریفی رییس کمسیون برنامه و بودجه گفت: در خصوص کمک به مساجد کسی مخالفی ندارد، اما وقتی کمک مالی ۲۰۰ میلیون برای مساجد هر منطقه و پرداخت ۵۰ میلیون تومان دیگر نیز به صورت ویژه به مساجد در نظر گرفته می شود، دیگر نیازی به پرداخت بودجه جداگانه به یک مسجد نیست.

این مصوبه کمیسیون فرهنگی نیز بعد از رای گیری در صحن شورای شهر با اکثریت آرا به تصویب رسید.

درادامه جلسه لایحه ای از سوی شهرداری کرج ارائه شد در متن لایحه آمده بود که به شهرداری کرج اجازه داده شود تا مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مطالعات و عملیات اجرایی هر یک از تقاطعات بلوار شهید بهشتی، ۴۵ متری شمس و تقاطع امتداد شمالی بلوار شهید شمس و ادامه بلوار سربازان هزینه کند.

این لایحه نیز در صحن علنی شورای شهر مصوب شد.

تذکرات شورا به شهرداری کرج

در این جلسه با توجه به حضور شهردار کرج چند تن از اعضای شورای شهر پرسش هایی را مطرح کردند.

مجید کاویانی یکی از اعضای شورای شهر کرج نسبت به جا به جایی جدید مدیران شهرداری منقد بود و گفت: هر یک از مدیران برنامه های عملیاتی زیادی ارائه می کنند متاسفانه به دلیل تعویض پی در پی زمان کافی برای عملیاتی کردن برنامه هایشان را ندارند.

وی به ساماندهی شیرآبه حاصل از پسماندها که در حال حاضر به معضل زیست محیطی تبدیل شده است و چند سال است که بدون نتیجه مانده اشاره کرد.

کاویانی با طرح این سوال که چرا بحث ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر که به سازمان زیباسازی ابلاغ شده است، اجرایی نمی شود؟ گفت: تابلو هایی که تاریخ مناسبت آنها گذشته است، از سطح شهر جمع آوری نمی شود.

تذکر دیگر شورا به شهردار در مورد اجرا نشدن پل زیرگذر اتصال خیابان آق تپه به خیابان امامزاده محمد (ع) بود که از دوره سوم و چهارم شورا به یادگار مانده است پیرو این تذکر شورا از شهرداری خواست دلایل عدم اجرای این مصوبه را ارئه ند و اجرای این پل را در اولویت قرار دهد.

اجرا نشدن لایحه ای در خصوص واگذاری چند هکتار از اراضی تعاونی ارتش به دانشگاه علوم پزشکی برای احیا و تکمیل بیمارستان که با قید دو فوریت نیز مصوب شده بود دیگر تذکر شورای شهر به شهرداری کرج بود.

تعویض مدیران شهرداری با تایید استانداری و حکم وزارت کشور است

طبق این تذکر؛ در حال حاضر سه ماه از مصوب شدن این لایحه می گذرد ولی اراضی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار نشده و باعث شده است اعتبار دولتی وزارتخانه در خصوص تجهیز این بیمارستان برگردانده شود.

بعد از مطرح شدن تذکرات، علی شهردار کرج گفت: تعویض مدیران در سازمان هایی شهرداری بر طبق اساس نامه سازمان ها و با تایید استانداری و صدور حکم از سوی وزارت کشور انجام می شود. به دنبال راهکاری هستیم که آسیب حاصل از جا به حایی مدیران شهری کم شود.

ترکاشوند در خصوص جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر که تاریخ آنها گذشته است، گفت: مالکیت بخش عمده از این تابلوها متعلق به نهادهای دیگر است ولی به مناطق ابلاغ می شود که تابلوهای سطح شهر بعد از اتمام مناسبت ها جمع آوری شود.

شهردار کرج در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان کوثر نیز گفت: در بیمارستان مدنی اقدامات توسعه ای انجام می شود که سیمای شهر را بهم ریخته است، در صورتی در شورای دوره سوم واگذاری ۲ و نیم هکتار برای احداث بیمارستان مصوب شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت می توان در این اراضی بیمارستان سازی شود.

ترکاشوند در پایان افزود: سازمان تامین اجتماعی ارتش در بیمارستان کوثر با توجه به کاربری طرح تفضیلی حال فعالیت است و نمی شود جلوی کار آنها را گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار