سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح مقابله با دستفروشی باید شناسنامه آنان تهیه شود و مکان و زمان این کار نیز مشخص باشد یادآور شد: شهرداری در این حوزه دیر وارد عمل شد و اگر زودتر اقدام می‌کرد موضوع دستفروشی قابل کنترل می‌شد.
کد خبر: ۷۷۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 04 September 2019

سخنگوی شورای تهران: شهرداری در مقابله با دستفروشی دیر عمل کرد

به گزارش تابناک تهران، علی اعطا روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت عمل گرایی به جای نظریه پردازی در حوزه دستفروشان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تکلیف دستفروشان و مصوبه ساماندهی مشاغل بی کانون چه شد، گفت: در پی مصوبه شورای شهر انتظار می رفت شهرداری تهران اقدامات سریع را در این خصوص انجام دهد.
 وی گفت: ما در این مصوبه شاهد آن هستیم که دست فروشی به عنوان پدیده و واقعیت اجتماعی پذیرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران گفت‌وگو با نمایندگان دستفروشان را آغاز کرده است، گفت :شهرداری علاوه بر گفتگو و نظریه پردازی باید در حوزه دستفروشان به کار عملیاتی وارد شود.
 اعطا ادامه داد: انتظار ما این است که در این خصوص شهرداری با سرعت بیشتری فعالیت کند .
وی درباره دستفروشی در مترو نیز گفت: عرض راهرو مترو به طور استاندارد طراحی شده است و دست فروشی نوعی فعالیت نامتجانس در مترو است که آسیب ایجاد می کند.

شهرداری تهران فقط در یک مورد ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد به بانک‌ها بدهکار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دیون و بدهی‌های شهرداری تهران گفت : بر اساس نامه ای که تا خرداد ۹۸ از سوی شهردار تهران به طور محرمانه به شورای شهر اعلام شده است؛ تنها ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان دیون و تعهدات بانکی و اوراق مشارکت این نهاد اعلام شده است.

اعطا درباره این موضوع که گفته می شود شهرداری تهران ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد گفت : شهردار تهران طی نامه ای   تا پایان خرداد ماه به طور محرمانه بدهی شهرداری تهران را به تفکیک عنوان کرده است.
وی گفت: از آنجا که این نامه محرمانه است به ریز آن اشاره نمی‌کنم اما تنها یک ردیف به عنوان ردیف دیون و تعهدات شهرداری تهران به بانک ها و اوراق مشارکت تا خرداد ماه ۹۸ ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اعطا گفت: وضعیت مالی شهرداری را همه می دانند و شهرداری تهران به رغم مشکلات تلاش دارد تا کارها را انجام دهد و شورای شهر نیز حمایت می‌کند.
 سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد : ترجیح ما این است که در فضای آرام و بدور از دعواهای سیاسی و جدال رسانه‌ای کارهای شهر را پیش ببریم.

فعالیت شهرداری تهران در اربعین

 اعطا وی با بیان اینکه امروز جلسه‌ای در شورای شهر با حضور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با معاون شهردار برگزار شد گفت: در این جلسه معاونان خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، مسئولان سازمان بهشت زهرا ، بازرسی، حراست و شهرداران مناطق ۴، ۶،۵ و ۱۳ حضور داشتند.

وی افزود: این جلسه با موضوع پیاده روی اربعین و تلاش شهرداری تهران در این حوزه برگزار شد.
اعطا تاکید کرد: چهار منطقه شهرداری تهران مسئولیت مبادی خروجی شلمچه ،چزابه ،مهران و کرمانشاه را در ایام اربعین به عهده خواهند داشت.
وی افزود: در ستاد مرکزی اربعین که وزیر کشور رئیس آن ستاد است ، مسئولیت کمیته خدمات شهری با شهرداری تهران است و شهرداری تهران نیز با حکمی معاونت خدمات شهرداری را در این جایگاه منصوب کرده است.
 وی ادامه داد : شورای شهر در سالهای ۹۵ و ۹۶  مبلغ ۵ میلیارد تومان برای مراسم اربعین اختصاص داد که البته رقم بالاتر از این مبلغ هزینه شد.
اعطا با بیان این که به نظر می‌رسد که صرفه‌جویی و نظم و انضباط وجود نداشت، گفت: در شورای پنجم اعتبار اربعین ۱۰۰ درصد افزایش یافت و به ۱۰ میلیارد تومان رسید.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم صرفه‌جویی و نظم و انضباط مالی نیز در هزینه های اربعین رعایت شود، گفت: یک نمونه از صرفه‌جویی ها این است که کارمندان شهرداری داوطلبان در اربعین حضور می‌یابند و حق ماموریت پرداخت نمی‌شود.

طرح تعیین حریم آثار هنری سخنگوی شورای شهر تهران درباره دزدیده شدن مجسمه قیصر امین پور در تهران گفت این اتفاق اتفاق خوبی نبود اما شاهد سرقت سریالی مجسمه شهرداری نیستیم.
وی افزود: سازمان زیباسازی با پلیس آگاهی جلسه در این خصوص داشتند و قرار است با نصب دوربین ها و رصد آثار ارزشمند این اتفاقات کاهش یابد.
اعطا ادامه داد: کمیسیون مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون حقوقی، معماری و شهرسازی ، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیگیر این موضوع هستند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تماس با معاون اجتماعی پلیس تهران گفت: پیگیری مجسمه سرقت شده در جریان است و یگان حفاظت شهرداری تهران با پلیس همکاری در این زمینه دارد.
 وی تاکید کرد: پیشنهادهایی برای پیشگیری از ادامه دزدیده شدن آثار هنری ارزشمند ارائه شده است.

 مدیریت ذینفعان پلاسکو انجام شود


 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا مالکان پلاسکو از دریافت پروانه ساخت استنکاف می کنند، گفت: پلاسکو باید پروانه دریافت کند چرا که برای ساخت و ساز یک ساختمان حتما باید پروانه ساخت دریافت شود. وی با بیان اینکه ساختمانی که دارای ذینفع است باید قبل از شروع ساخت، تکلیف ذینفعان را مشخص کنند، گفت: اشکالاتی در این خصوص وجود دارد چرا که در ساختمان شمالی پلاسکو کسبه هنوز به توافق نهایی نرسیده اند و باید مدیریت ذینفعان در این خصوص شکل بگیرد.
 وی تاکید کرد: تامین ۴۰۰ واحد پارکینگ نیز از دیگر موضوعاتی است که در ساخت پلاسکو باید مورد توجه باشد.
 اعطا گفت: یک طبقه از این ساختمان نیز باید به فضای یادمانی برای شهدای آتش نشان تبدیل شود.

ارسال تخلفات گزارش حسابرسی به مراجع قضایی 
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این که سرنوشت پرونده هایی که محمدعلی نجفی در زمان شهردار بودن به قوه قضاییه ارائه کرد چه شد، گفت: ۱۲ پرونده به قوه قضاییه ارسال شد اما ما در جریان این پرونده ها نیستیم.
وی افزود : این پرونده ها هیچگاه به شورای شهر ارسال نشد .
اعطاء تاکید کرد: اگر تخلفاتی در حوزه مالی انجام شود قطعاً به دستگاه قضایی ارسال و روند خود را پی می گیرد.
 سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: مواردی که در حسابرسی ها وجود داشت و نسبت به بودجه مصوب و ضوابط و مقررات تخلفات صورت گرفته بود از سوی شورای شهر به دستگاه قضایی ارسال میشود.

سامانه شفافیت اطلاعات را گزینشی منتشر نکند


 سخنگوی شورای شهر تهران درباره نواقصی که در سامانه شفافیت وجود دارد نیز گفت: سامانه شفافیت برای این راه اندازی شد که به صورت تدریجی و گام به گام مجموعه اطلاعات شهرداری تهران را در دسترس عموم قرار دهد.
وی با بیان این که منکر این نیستیم که بخشی از اطلاعات ممکن است اشتباه باشد ،گفت: تلاش ما این است که شهرداری تهران را ملزم کنیم اطلاعات را بر روی این سامانه منتشر کند تا در نظارت همگانی قرار گیرد.

  اعطا تاکید کرد: معاونت منابع انسانی باید متعهدانه تر برای انتشار اطلاعات در این سامانه اقدام کند.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که در سامانه شفافیت نباید گزینشی عمل کرد و باید اطلاعات به صورت شفاف در این سامانه منتشر شود.

تهیه دستورالعمل نظارت بر پیمانکاران معاونت خدمات شهری 

سخنگوی شورای شهر تهران درباره موضوع انتشار فیلم کشتار سگ ها در هفته های گذشته اظهار داشت:  اقدامات خوبی در این خصوص در مدیریت شهری انجام شدو  شهرداری تهران جلسه با فعالان محیط زیست برگزار کرد.
وی افزود:  همچنین در ستاد سمن ها فعالان محیط زیست خواسته‌های خود را مطرح کردند.
 اعطا خاطر نشان کرد: کمیسیون حقوقی شورای شهر نیز روز گذشته جلسه‌ای را با اداره کل محیط زیست شهرداری تهران داشت که مقرر شد تا دو هفته آینده دستورالعملی برای چگونگی نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری تعیین و اعلام شود .
وی تاکید کرد:  شرکت ساماندهی نیز شکایتی را در دادسرا مربوطه مطرح کرده است که نتیجه آن اعلام می شود .
وی همچنین گفت: در جلسات با شرکت ساماندهی پیشنهاد شده است که دو روز در هفته بازدید عمومی و آزاد از مراکز نگهداری حیوانات وجود داشته باشد تا علاقه مندان بتوانند از این مراکز دیدن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار