حامد دارابی در گفتگو باتابناک:
مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه از تاریخ و شرایط ثبت نام جهت حضور در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 04 September 2019

حامد دارابی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، گفت: از روز اول شهریور ماه سال جاری عملیات ثبت نام پیاده روی عظیم اربعین حسینی از طریق سامانه سماح آغاز شده است. 

 دارابی خاطر نشان کرد: تا امروز حدود ۲۳۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیزمان در این سامانه ثبت نام کردند و عزیزانی که قصد حضور در این راهپیمایی معنوی و پر شور را دارند می‌توانند با پرداخت بیست و پنج هزار تومان وجه و همچنین وارد کردن مشخصات فردی خود به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند. سپس با رسیدی که از سیستم دریافت می‌کنند به همراه گذرنامه‌ی معتبر از مرز خارج شوند. 

 وی با اشاره به اینکه تاریخ خروج از مرز برای زائرین، از روز دهم شهریور مصادف با دهم محرم الحرام آغاز می‌شود عنوان کرد: تا ۴۸ ساعت قبل از روز اربعین هر فردی که از مرز خارج می‌شود مجاز است تا نهایتا یک ماه خارج از مرز بماند؛ پیشنهاد می‌کنیم زوار به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در محدوده‌ی زمانی مشخص و تا حد امکان کمتر از مدت زمان یکماه به کشور بازگردند.

دارابی تصریح کرد: در خصوص مرز خسروی هم تمام مقدمات در دست انجام است، سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول کمیته اعزام، با آمادگی کامل منتظر بازگشایی مرز هستیم تا به محض اعلام، مقدمات شروع سفر را فراهم کنیم.

 وی افزود: ظرفیت ثبت نام محدودیتی ندارد، همه‌ی کسانی که بخواهند در این سفر معنوی و پر شور سهیم باشند می‌توانند ثبت نام کنند.

مدیر  سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص استقبال مردمی از پیاده روی اربعین عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال هزینه روادید دریافت نمی‌شود و این اهم در سال‌های گذشته انجام می‌گرفت، به مراتب با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شدیم؛ پیش بینی ما بر این است که هر چه زمان بگذرد جمعیت بیشتری ثبت نام کرده و در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند. 

دارابی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۸ دفتر فعال زیارتی هستند که عملیات ثبت نام زائرین را از طریق سامانه سماح انجام می‌دهند. ما از همه‌ی عزیزان خواهش می‌کنیم که تنها به این ۱۸ دفتر که تنها دفاتر مورد تایید سازمان حج و زیارت و دارای مجوز هستند مراجعه کنند.

وی در پایان درباره‌ی شرکت جانبازان در راهپیمایی اربعین عنوان کرد: برای ثبت نام جانبازان عزیز هیچ محدودیتی وجود ندارد، هر کدام از عزیزان که شرایطش را داشته باشند می‌توانند در این راهپیمایی شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار