صبح امروز طی مراسمی تفاهم نامه همکاری فی ما بین جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام امضا شد. .
کد خبر: ۷۷۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 03 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ رییس جمعیت هلال احمر استان در این نشست اظهار داشت :اعضاء جوان و داوطلب بزرگترین سرمایه برای جمعیت هلال احمر است که دارای اهمیت بسزایی هستند و قطعا با مشارکت اداره کل آموزش پرورش استان  می‌توان برنامه‌های مفید و کار آمدی را برای جوانان پویا اجرا کرد.

عارفی  فعالیت در حوزه جوانان را یکی از اهداف هلال احمر برشمرد و افزود: ثمره فعالیت‌های هلال احمر، ترویج و نمود حس نوع دوستی و بشر دوستی در جامعه است و چه بسا با همکاری و تعامل با اداره کل آموزش و پرورش می‌توان این فعالیت‌ها گسترش بیشتری در بین دانش آموزان  وفرهنگیان   جامعه داشته باشد.

وی بیان داشت : آگاهی، رشد و بالندگی جوامع مدیون تلاش مجمع کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان است  و می توان از این ظرفیت جهت آموزش های خاص شرایط بحرانی استفاده کرد.

عارفی  یادآور شد:  جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای تعاملی سازنده در زمینه مباحث آموزش همگانی، آسیب‌های اجتماعی با تمام دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها  و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام را دارد.

وی عنوان داشت : با توجه به محدودیت های هلال احمر در جذب پرسنل رسمی  این جمعیت همواره از ظرفیت و توانایی های جوانان تعلیم دیده که یار و یاورهلال احمر  هستند بهره مند بوده و هم اکنون نیر 500جوان آموزش دیده در پایگاه های بین جاده ای استان در حال فعالیت مستمر می باشند .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کشور های در حال توسعه آموزش راه محور توسعه خود می دانند گفت :توجه روزافزون به نوع و گسترش آموزش ضرورتی انکارناپذیر است که ناشی از آهنگ سریع تغییرات در عرصه های مختلف فعالیت های اقتصادی، اجتماعی جوامع می باشد.

وی افزود: جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهدشد. سرمایه انسانی که در نتیجه آموزش حاصل می شود از مهم ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید.

اسفندیار رستم زاد ادامه داد: با آموزش صحیح می‌توان بسیاری از خطرات جانی و مالی در زمان وقوع حوادث را کاهش داد و دستگاه تعلیم و تربیت آمادگی کامل برای همکاری بیشتر با هلال احمر را دارد.

رستم زاد ابراز امیدواری کرد که با تعامل هر چه بیشتر آموزش وپرورش با جمعیت هلال احمر زمینه عضویت دانش آموزان و فرهنگیان در این سازمان فراهم شود .

 

شایان ذکر است ،در این نشست تعاملی که رییس جمعیت هلال احمر ،معاون داوطلبین این جمعیت و جمعی از فرهنگیان داوطلب عضو هلال احمر نیز حضور داشتند ،تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شد .

براساس این تفاهم نامه مقررشد تا اداره کل آموزش وپرورش استان مقدمات عضویت دانش آموزان و فرهنگیان بعنوان داوطلب جمعیت هلال احمر را فراهم و در مواقع بحرانی مکانهای مورد نیاز در اختیار این جمعیت قرار خواهد گرفت در مقابل نیز جمعیت هلال احمر استان ضمن برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امدادگری آموزش های لازم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قشر آسیب پذیر جامعه   و خدمات وتسهیلات مورد نیاز به  دانش آموزان کم بضاعت ارائه شود ./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار