مدیر کل اقتصادی استانداری کرمانشاه از ایجاد زیرساخت بازارچه‌های مرزی استان و آسفالت مرز شوشمی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 September 2019

زیرساخت بازارچه‌های مرزی در دستور کار استانداری


به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهزاد باباخانی از لزوم واردات گندم از استان‌های گرمسیری گفت: تاکید مجموعه استانداری بر کیفت نان بوده لذا با وجود تولید مازاد گندم بر استان، تقاضای واردات ۱۰۰ هزارتن گندم از خوزستان را داریم.

باباخانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام استانداری گفت: مبادلات مرزی و زیرساخت بازارچه‌های مرزی در دستور کار قرار دارند.،

 وی خاطرنشان کرد: آسفالت مرز شوشمی انجام شده است، مرز شیخ صله نیز که از مناطق صعب العبور نزدیک نقطه صفر مرزی است به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران واگذار شده و هم اکنون حدود ۱ متر و شصت سانتی متر تا ۲ متر از ارتفاع و شیب جاده آن کم شده است، زیرساخت‌های مرز شیخ صله انجام شده و مراحل تکمیل کار در حال انجام است. 

باباخانی تصریح کرد: اقدامات زیر ساختی بازارچه مرزی سومار نیز در حال انجام است. یک ونیم هکتار محوطه سازی آن با همکاری سازمان همیاری انجام شده و ۴ ونیم هکتار دیگر آن با همکاری گمرک از اجناس خالی شده که محوطه سازی آن نیز انجام شود. فیبر نوری نیز در بازارچه سومار در حال تعبیه است.

مدیر کل اقتصادی استانداری کرمانشاه در پایان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و تورم در استان گفت: نرخ تورم در استان کاهش یافته و در مرداد ماه به رتبه ۲۳ کشور رسیده ایم؛ این موضوع در شرایط گرانی قابل لمس نبوده، ولی در استان‌هایی که نرخ تورم همچنان بالاست باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت اجناس نسبت به استان کرمانشاه شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار