گزارش اختصاصی تابناک:
تهیه کننده جشنواره شب های نیلوفری گفت: هیچ کنسرتی با ورودی پانزده هزار تومان برگزار نمی‌شود، و هدف ما اين بود كه مردم قشر ضعیف نيز بتوانند شركت کنند و خوشبختانه استقبال زيادی از جانب مردم تا شب پنجم شد.
کد خبر: ۷۷۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 02 September 2019

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه،  چند روزی به عید قربان مانده بود که در سراسر کرمانشاه تبلیغات جشنواره شب‌های نیلوفری را فرا گرفت، تبلیغات این جشن‌ها با مانور روی گروه‌های جُنگ شادی و کنسرت موسیقی‌اش توانست مخاطب زیادی در کلانشهر یک میلیونی کرمانشاه جذب کند که ورودی برای هر نفر ۱۵هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

اما بعد اجرای چند شب، به ناگاه بنرهای این جشن که قرار بود تا عید غدیر ادامه داشته باشد از سطح شهر جمع آوری و برنامه نیمه‌کاره ماند.

خبر تعطیلی این جشن مثل بمب در فضای مجازی منفجر شد و رسانه‌های محلی شروع به تجزیه و تحلیل دلایل تعطیلی این جشن پرداختند، برخی گفتند که تهیه کننده این جشن‌ها شبانه وارد محوطه شهربازی شده و وسایل زیادی از آنجا را با خود برده، دیگری نوشت تکلیف قرارداد نجومی تهیه کننده با شهرداری چه خواهد شد؟ دیگری به رابطه فامیلی تهیه کننده و شهردار پرداخت و گفت کلهر کیست و از طریق چه واسطه‌ای به شهرداری معرفی شده؟ رسانه دیگر بیان کرد که کلهر برای برگزاری همچنین برنامه‌هایی از کجا مجوز فعالیت داشته؟ آیا مجوزی از اداره ارشاد کرمانشاه اخذ شده بود؟ علت واقعی نیمه‌کاره ماندن این جشن‌ها چه بوده؟ وضعیت تعهدات این گروه به گروه‌های کرمانشاهی که به ضمانت شهرداری با آنها همکاری کرده‌اند چه می‌شود؟ و....

اینها سوالات رسانه ها و مردم بود که مطرح شد اما در این میان مسئله‌ای که قابل توجه است این بود که متاسفانه با گذشت چندین روز از تعطیلی این جشن‌ها، هیچ پاسخی از سوی شهرداری برای تنویر افکار عمومی منتشر نشد و همین باعث شد که دست رسانه‌ها و مردم برای گمانه‌زنی همچنان باز باشد.

خبرنگار تابناک جهت دریافت پاسخ سوالات فوق، با تهیه کننده شب های نیلوفری گفتگو کرد.

ياسمن كلهر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه بيان كرد: برنامه فرهنگی احتياج به بودجه دارد و اين برنامه صرفا يک برنامه مردمی بود، متاسفانه شایع شد که بنده با شهردار کرمانشاه ارتباطی دارم، اما ارتباط ما با ایشان به زمانی باز می‌گردد که شهردار مناطق تهران بودند و ما را در اجرای برنامه ها همراهی می‌کردند، کرمانشاهی بودن ما و شهردار محترم، یکی از علت های اصلی برگزاری این جشنواره بود تا بتوانیم در شهر خود برای مردم مان شور و نشاط ایجاد کنیم.

وی افزود: هیچ کنسرتی با ورودی پانزده هزار تومان برگزار نمی‌شود، و هدف ما اين بود كه مردم قشر ضعیف نيز بتوانند شركت کنند و خوشبختانه استقبال زيادی از جانب مردم تا شب پنجم شد، برگزاری چنين برنامه هایی جرآت و جسارت ميخواهد كه من و همكارم چنين جسارتی را داشتيم و قرار نبود كه كسی سود مالی ببرد، يک غرور ملی باعث چنين كاری شده بود.

کلهر در ادامه گفت: برنامه ای که وارد فاز شهرداری می‌شود، در چهار چوب شهرداری است و نيازی به مجوز ارشاد ندارد اما بنده تاکید داشتم که اداره ارشاد جايگاه بسيار محترمی دارد، لذا عليرغم اصرار های مكرر دوستان تأكيد كردم كه باید از تمامی ارگان ها مجوز داشته باشیم، ليست بيست و پنج نفره ای جهت اخذ مجوز به اداره ارشاد ارسال شد و در کمال احترام و همکاری معاونت هنری، مجوزها دریافت شد و قرار بود جشنواره يک ماهه باشد اما به دوازده شب رسيد و روز آخر اداره ارشاد مجوز دوازده نفر را برای ما صادر کرد.

این تهیه کننده کنسرت تصریح کرد: ميزان همراهی تيم اسپانسری ما و بودجه ای كه اين وسط بود تا شب پنجم همراه ما بود و بنده هم اكنون هفتاد ميليون تومان متضرر شده ام، قرار نبود سودی در كار باشد اما قرار هم نبود ضرر مالی به ما برسد.

وی در ادامه گفت: مشکل اصلی لغو برنامه، کمبود بودجه و همچنین قرار نبود شهرداری به ما پولی پرداخت کند، زیرا برنامه بصورت مشارکتی برگزار، تبلیغات و فراهم نمودن فضای جشنواره با شهرداری و اجرای برنامه برعهده ما بود، سازمان پارک ها، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و خدمات شهری بسیار همراهی کردند و از آنان سپاسگذاریم، اين مبالغ فضایی كه گفته می‌شود مثلا یک میلیارد تومان اصلا صحت ندارد، دوستانی كه قرار بود اسپانسر ما باشند شرایط برايشان فراهم نشد و فقط تا شب پنجم توانستند با ما همراه باشند و اکنون اگر بدهی به مردم داشته باشیم، بعد از اثبات آن، پرداخت خواهیم کرد.

یاسمن کلهر در پایان با اشاره به وجود مافیای کنسرت در کرمانشاه بیان کرد: متاسفانه برخی سنگ اندازی کردند و چشم نداشتند یک خانم را مقابل خود ببینید و برایشان سنگین بود که برنامه ای با حضور خوانندگان مطرح کشور با مبلغ 15 هزار تومان برگزار شود.

تابناک: در ابتدا به شهرداری کرمانشاه بدلیل عدم روشنگری نقد وارد است، و سپس به آن دسته از تهیه کنندگان کرمانشاهی که باید شادی مردم را در اولویت قرار دهند نه سود خود و همچنین اسپانسرها نیز به دلیل شانه خالی کردن از وعده ای که داده بودند، امید است دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

خبرگزاری تابناک کرمانشاه، حق دفاع و پاسخگویی را برای شهرداری، اسپانسرها و دیگر تهیه کنندگان محفوظ می‌داند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار