افشین امیری در گفتگو با تابناک:
رییس سازمان صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از برپایی یک استودیوی ثابت برای انتشار لحظه‌ای اخبار محرم و اربعین در نقطه صفر مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 01 September 2019

احداث استودیوی مرزی زاگرس در ایام محرم و اربعین

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،افشین امیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در نشست مشترکی که با مدیر مسئول خبرگزاری تابناک در استان و تیم خبری این مجموعه داشت، گفت : خدا را شاکریم که فصل جدیدی از کار و فعالیت را برای خادمی زوار امام حسین (ع) آغاز میکنیم؛ هرسال پیاده روی اربعین پرشورتر و با جمعیت بیشتر برگزار می شود و این یک حرکت مردمی است که حماسه بزرگی ایجاد می کند.

وی با بیان این مطلب که رسانه به عنوان یک خدمتگزار کوچک در انعکاس اخبار اربعین بسیار موثر است اذعان کرد: خوشحالیم که امسال مرز خسروی هم بازگشایی میشود، به همین مناسبت دیروز از قصر شیرین و خسروی بازدید و لوکیشن قابل قبولی را شناسایی کردیم؛ اطلاعات را به دوستان ارائه داده و آن‌ها قول همکاری داده اند و در صورت تجهیز ساختمانی آنجا، در نقطه صفر مرزی یک استودیو با قابلیت  رادیویی و تلویزیونی برپا خواهیم کرد. 

امیری در ادامه افزود: در کنار این شبکه، فضای مجازی می تواند پیوست این دو رسانه مکمل باشد؛ ما نیز آمادگی همکاری کامل با رسانه‌ها را داریم تا با همپوشانی و همدلی بتوانیم این حماسه بزرگ را همه با هم حمایت کرده و به خوبی تصویر بکشیم.

وی تصریح کرد: این قرارگاه رسانه‌ای میتواند به مناسبت‌های مختلف کاربرد داشته باشد، لذا درخواست فیبر نوری هم کرده ایم؛ به این معنا که با ایجاد یک استودیوی رادیو و تلویزیونی در مرز، اخبار اربعین را به صورت زنده در شبکه تلویزیونی و رادیویی استان و از آنجا در اختیار شبکه‌های سراسری و استانی قرار داده و حتی توسط دستگاه sng میتوانیم سیگنال را روی ماهواره بفرستیم تا به صورت جهانی و از طریق ماهواره هم پوشش داده شود.

امیری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، این قرارگاه رسانه‌ای میتواند چند وجهی باشد به این شکل که ما یک استودیوی ثابت داریم، مهمانان و زوار و سوژه‌ها را در استودیوی ثابت دعوت کرده و گفتگو میکنیم، از طرف دیگر هم، چندین اکیپ پورتال و تولیدی را در بین زوار پیاده میفرستیم، برنامه‌ها و گفتگو‌ها را ضبط میکنند و از همانجا در استودیو بصورت زنده پخش میکنیم.

 وی تاکید کرد: گروه‌های خبری ما در میان مردم هستند و بصورت زنده و لحظه‌ای اخبار اربعین را ارسال کرده و پوشش میدهند.

رئیس سازمان صداو سیمای مرکز کرمانشاه همچنین ابراز کرد: افتخار بزرگی برای شبکه زاگرس است که این امر برای اولین بار در این شبکه اتفاق میفتد؛ لذا همگی دست به دست هم بدهیم تا این حماسه به صورت باشکوه بازتاب داده شود.

وی در پایان تشریح کرد: ما در ایام محرم و اربعین، رویکرد رادیو و تلویزیون را متفاوت و متناسب با این ایام میکنیم، همچنین برنامه‌های رادیو به عنوان یک رسانه همراه که در دسترس‌تر از تلویزیون است را متناسب با اخبار محرم و اربعین کرده و اخبار رادیو اربعین که در کل کشور پخش برنامه دارد و اطلاعات مورد نیاز زوار در داخل کشور و خارج از کشور در مرز عراق را در اختیار مخاطب قرار میدهد، در کل جغرافیای استان از طریق فرستنده fm تقویت و فرکانس آنرا اطلاع رسانی میکنیم تا زوار بتوانند راحت‌تر اخبار اربعین را رصد کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار