دادستان کرمانشاه گفت : افزایش تعامل بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان لازم است .
کد خبر: ۷۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 01 September 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرا استان ،نشست تخصصی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه، معاون دادستان و برخی قضات دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه با فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه سردار جاویدان، معاونان وی و روسای پلیس‌های تخصصی استان کرمانشاه در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه برگزار شد.

محمد حسین صادقی با بیان اینکه قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران برقرار کننده نظم و حاکم کننده عدل در مقابل ظلم، تجاوز و فساد است و برای اینکه قوه قضائیه در این هدف موفق باشد به اقتدار توام با رافت، مهربانی و اعتماد مردم نیازمند است که بدون شک این اقتدار به توان و قدرت نیروی انتظامی مرتبط است.

او گفت : پلیس و دستگاه قضا بعنوان برقرار کنندگان نظم و امنیت اجتماعی پیوسته در ارتباط و تعامل با مردم هستند و ایجاد تعامل میان این دو دستگاه و مردم، تعاون و وحدت ملی را در نظم و انضباط اجتماعی را تقویت می‌کند؛ بنابراین امروزه بایستی اولویت دستگاه قضا و نیروی انتظامی را توجه به مطالبات و دغدغه‌های مردم دانست. از جمله مطالبات مهم امروزه شهروندان کرمانشاهی مبارزه با جرایم مواد مخدر، سرقت، دستگیری و جلب متهمان و مجرمان متواری که موجب تکرار جرم، اطاله دادرسی و عدم رضایت مندی شهروندان شده است که بایستی در دستور کار ویژه قرار گیرد. اما این مهم محقق نخواهد شد جز با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های وظیفه‌مند که پلیس و دستگاه قضائی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشند.

دادستان کرمانشاه به حمایت‌های ریاست معظم قوه قضائیه از تعامل بین پلیس و دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود: دادسرای استان کرمانشاه نیز ضمن اعلام حمایت قاطع از نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌ها، بازخورد گیری از اقدامات و فعالیت‌های پلیس در جامعه و اصلاح رویکرد‌ها را از شاخصه‌های پلیس کارآمد دانست. وی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان را فردی متخصص و با تجربه دانست که وجود وی را در کارآمدی پلیس مهم تلقی کرد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان این که برگزاری مستمر جلسات با پلیس در دستور کار دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه قرار گرفته است بر لزوم هم افزائی به منظور ارتقای شاخص امنیت و کاهش جرایم اولویت دار استان تاکید کرد.

سردار جاویدان هم افزائی و تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی لازمه تحقق عدالت دانست و گفت : پلیس عزم جدی برای مبارزه با بزه و بزهکاران دارد و این جز در سایه تعامل این دو دستگاه با یکدیگر میسر نخواهد شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار