تیم فوتبال استقلال در آخرین ثانیه‌ها پیروزی برابر فولاد را با تساوی عوض کرد.
کد خبر: ۷۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 29 August 2019

 دو تیم فوتبال استقلال و فولاد خوزستان از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی در چارچوب هفته دوم به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه اول

استقلال بازی را هجومی‌تر از حریف خود آغاز کرد. چند حرکت ترکیبی با نقش‌آفرینی داریوش شجاعیان و مهدی قائدی نشان داد که آبی‌ها دنبال به ثمر رساندن گلی زودهنگام هستند اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر باعث شد توپ ها به دیاباته و سایر مهاجمین استقلال نرسد.

در دقیقه ۱۴ و روی کرنر ارسالی مهدی قائدی، استقلال بهترین موقعیت خود را در نیمه اول ایجاد کرد که ضربه سر باقری با دفع شهاب گردان به تیر دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد. بعد از این فرصت استقلال باز هم به حملات خود را ادامه داد اما قطع توپ به موقع مدافعان فولاد و ضدحمله‌های خطرناک پریرا و بیت‌سعید باعث شد تا شاگردان جواد نکونام هم خودی نشان دهند.

در ۱۵ دقیقه پایانی شاگردان استراماچونی تغییر تاکتیک دادند و با سپردن توپ به بازیکنان فولاد، به دنبال پرس کردن و ضدحمله بودند که البته نتوانستند از این راه هم به دروازه فولاد نزدیک شوند. این دیدار تا پایان نیمه نخست اتفاق خاص دیگری به جز ضربه سر خطرناک دیاباته در دقیقه ۴۲ نداشت تا شاگردان نکونام و استراماچونی با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

نیمه دوم

استقلال همانند نیمه نخست بازی را هجومی آغاز کرد و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه را تا دقیقه ۴۹ ایجاد کرد اما نتوانست دروازه گردان را باز کند. اگردان استراماچونی در دقیقه ۴۹ و روی ارسال زیبای داریوش شجاعیان و اثرگذاری فرشید اسماعیلی به گل اول خود دست پیدا کردند.

پس از این گل آبی‌های پایتخت عقب کشیدند و این فولاد بود که تا دقیقه ۶۰ بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما عملکرد خوب سیاوش یزدانی، عارف غلامی و وریاغفوری در دفاع باعث شد تا توپی به سمت دروازه استقلال راه پیدا نکند و حسینی دروازه خود را بسته نگه دارد.

پس از آن دوباره استقلال با تفکرات استراماچونی به سمت دروازه گردان حمله ور شد و حتی یکی دو فرصت توسط اسماعیلی و دیاباته به وجود آورد اما بی‌دقتی این دو باعث شد تا فرصت آبی‌ها برای افزایش اختلاف از بین برود.

در این بین استراماچونی برای افزایش خلاقیت در زمین دست به دو تغییر زد و ریگی و دشتی را به جای باقری و اسماعیلی به زمین فرستاد. این تغییرات و اشتباهات مکرر فولادی‌ها در دفاع، فرصت را به قائدی تا با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه را باز کند که موفق به این کار نشد.

در ۱۵ دقیقه پایانی این شاگردان نکونام بودند که توپ و میدان را هم در اختیار داشتند و استقلال چشم به ضدحملات دوخته بود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، دیاباته، فرشید اسماعیلی(۷۱- علی دشتی)، مهدی قائدی(۸۲- مهدی قائدی)، فرشید باقری(۵۴- مسعود ریگی)، وریا غفوری و داریوش شجاعیان.
ترکیب فولاد: شهاب گردان، ایوب والی، حسن بیت سعید(۷۹- وحید نامداری)، محمد قاسمی‌نژاد، سینا مریدی، محمد آبشک، روح الله سیف اللهی(۷۲- امیرحسین باقرپور)، عارف آقاسی، لوسیانو پریرا، وحید حیدریه، صابر حردانی.

 ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار