کد خبر: ۷۷۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 27 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بخشدار چاروسا در دیدار با خبرنگاران باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت : خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت به مردمانی متدین و با فرهنگ ، بزرگ اندیش و نیک سـرشت را به ما ارزانی نمود . در سـایه سار این لطف الهی تلاش شد در راستاي تحقق منویات مقام معظم رهبري و همسو با سیاست هاي دولت تدبیر وامید و با تأسی ازشعارعقلانیت و اعتدال و با تعامل و ارتباط سازنده بین مسئولین و اقشار مختلف مردم در چهار چوب شرح وظایف و در قالب برگـزاري جلسات و نشست های مختلف،درجهت رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل هاي منطقه گامهاي مؤثري برداشته شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه اطلاع رسانی دستاوردها و خدمات دولت را باعث امیدواری مردم و اعتماد آنان به آینده کشور عنوان کرد و افزود: این خدمات که نشان دهنده کارآمدی جمهوری اسلامی است در جامعه باید منعکس شود تا فضای امید بیش از گذشته در جامعه حاکم شود.

وی اظهار داشت: انعکاس خدمات دولت، انعکاس برکات و عملکرد انقلاب و نظام است. 
 
محمودی در ادامه به اقدامات دولت در بخش چاروسا اشاره کرد و گفت: بیش از چند سال از عمر زمین خاکی ورزشگاه شهر قلعه رئیسی می گذرد که در سالهای گذشته پیشرفت کاربسیار کند بوده است، اما در یکی دو سال اخیر  پروژه ورزشگاه قلعه رئیسی شتاب بیشتری گرفته که میتوان به اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی سال گذشته و خرید ۱۰۰۰متر از چمن مصنوعی با تمام مواد مورد نیاز ، اتمام کار زیرسازی و یک میلیــارد تومــان از محــل ارزش افــزوده و ۴۵۰ میلیـون تومان  از محل اعتبارات استانی و اعتبارات اداره ورزش و جوانان اشاره کرد.که تاکنون این اعتبار برای این ورزشگاه بی سابقه بوده است.که یکی از دلایل تاخیر  در بهره برداری از پروژه پیمانکار ورزشگاه بوده که با وی اتمام قرارداد شد و بزودی با تخصیص اعتبار جدید مناقصه ادامه کار انجام، واقدامات پیمانکار جدیدسریعا انجام خواهد شد

وی بزرگترین پروژه  چاروسا  در سالهای اخیر را پروژه گاز رسانی دانست که اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای چاروسا و دیشموک هزینه برداشته و فاز اول آن تقریبا به پایان رسیده و شهر و چند روستای منطقه در حال نصب کنتور و انشعاب گاز هستند.و با پیگیری های مستمر فاز دوم آن شروع به کار کرده که تقریبا بیش از ۸۰ درصد روستاهای بخش با اتمام این فاز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. پیگیری مشکلات گازرسانی ازجمله حل معارضات شخصی و تعامل با ادارات خدمات رسان جهت تسریع در پروژه از دیگر اقدامات مورد نیاز بود.

محمودی در مورد پروژه مهم جاده برفکون گفت:در سال جاری ۲ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد که پیش‌بینی می‌شود با این اعتبار بازگشایی و بخشی از زیرسازی این پروژه تکمیل گردد. که در زمینه جذب اعتبار نسبت به سالهای قبل افزایش چند برابری داشته است.
محمودی بهره‌برداری از این مسیر ارتباطی را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بخش چاروسا به خصوص عشایر و  مطالبات مردم دانست و افزود: تمام تلاش و اقدامات لازم برای تکمیل این مسیر مهم به کار گرفته می شود.

بخشدار چاروسا در مورد جاده ارتباطی قلعه رئیسی به دهدشت که عمر آن به بیش از ۲۰ سال میرسد افزود: در سالهای اخیر یکی از مشکلات اساسی بخش چاروسا بوده است که بیش از چندین سال به حال خود رها شده تا اینکه در دولت دوازدهم نزدیک به ۵ کیلومتر آن تعریض و اصلاح گردید و امسال هم با اختصاص حدود هفتاد میلیارد ریال جهت اصلاح و تعریض جاده قلعه رییسی به دهدشت و اختصاص ده میلیارد ریال جهت روکش مسیرکه بزودی کار آن شروع و انشالله شاهد بهبود وضعیت  این جاده خواهیم بود

رئیس شورای اداری بخش در زمینه مشکل اینترنت و آنتن تلفن ها همراه گفت: کار نصب و راه اندازی سه دکل ایرانسل شوتاور، سرتل آبدره، گندوک با کیفیت اینترنت (۴g) در حال انجام بوده و بزودی مردم از اینترنت با کیفیت بالا بهره مند خواهند شد.
اقدامات لازم در خصوص مکان و پایه های دکل روستای شوتاور و سرتل آبدره  انجام شده و در روزهای اینده دکل روستای شوتاور به بهره برداری خواهد رسید.

محمودی از تخصیص اعتبـــــار پنج میلیـــــارد ریالی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری خبر داد و گفت: این اعتبارات هم ‌اکنون تخصیص یافته و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری قرار خواهد گرفت که اعتبارات دو سال اخیر نسبت به مدت مشابه رشد ۴۰۰درصدی را نشان می دهد.
بخشدار چاروسا بیان نمود :در سال ۹۸حدود چهار میلیارد ریال اعتبار به آبفاضلاب شهری قلعه رییسی اختصاص یافته که جهت تعویض خطوط لوله فرسوده میباشد و از نیمه شهریور ماه پیمانکار آن شروع بکار خواهد نمود.

محمودی به وام های اشتغال زایی بنیاد برکت اشاره ای کرد و ابراز داشت که چاروسا تنها بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که سال گذشته از وام کم بهره بنیاد برکت استفاده کرده است. وی ادامه داد از زمان استقرار بنیاد برکت از بهمن ماه سال گذشته در بخش چاروسا تاکنون ۳۳۵ متقاضی اجرای طرح به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۲۴۵ نفر با دریافت تسهیلات موفق به ایجاد شغل شده اند.که جمعا نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف به متقاضیان در بخش چاروسا پرداخت شده است.
 
 وی ادامه داد اقدامات زیادی از سال گذشته انجام شده از جمله؛

 1)تعویض شبکه آبرسانی شهر قلعه رییسی با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان

2)تعویض شبکه آبرسانی به تعدادی از روستاهای بخش

3)پیگیری مستمرجهت اجرای پروژهای روستایی و طرح هادی در روستاها و اجرای پروژه های بنیاد مسکن در تعدادی  از روستاها

4)روکش آسفالت مسیر جاده قلعه ریسی به دهدشت به طول ۱۲کیلومتر در سال ۹۷ 

5)روکش جاده قلعه رییسی به امامزاده سید محمود(ع )

6)فعال شدن تعاونی عشایری بخش چاروسا با پیگیریهای بخشدار پس از سالها و توزیع اقلام موردنیاز عشایر توسط آن 

7)تکمیل فاز یک اردوگاه گردشگری کمردوغ و تکمیل پروژه گردشگری روستای الگن با بیش از یک میلیارد تومان

8)تامین اعتبار۲۰۰ میلیــون تومانی از محل اعتبارات ارزش افزوده برای ورزشگاه جاورده در سال ۹۸ .

9)پروژه زمین چمن مصنوعی روستای دشت ازادی که در آستانه افتتاح میباشد. 
از محل اعتبارات ارزش افزوده 
مبلغ ۵۰۰میلیـــــون تومان و۱۴۷میلیون تومان از اسنـاد خزانـه به چمن مصنـــــوعی شوتـاور تخصیص گردید.
 زمین چمن مصنوعی  روستای گوراب از دیگر پروژه های در حال اجرای بخش چاروسا می باشد.

10)خوابگاه شبانه روزی دخترانه با پیشرفت ۹۵درصدی

11) اقدام در جهت تعمیر اساسی پل شوتاور که با پیگیری های مستمر به مرحله اتمام نزدیک است.

12)پیگیری مستمر مشکلات اهالی بخش بویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 

13)پیگیریها و فعال بودن مستمر  دستگاههای راهداری در بخش

14)دیدار مداوم با خانواده شهدا جانبازان و...

15)پیگیری و اختصاص بیش از ۶۰آبگرمکن خورشیدی به بخش از طریق منابع طبیعی شهرستان

16)پیگیری مشکلات زیست محیطی بخش

17)پیگیری ونظارت بر بازار از طریق  دستگاههای متولی 

18)پیگیری جهت تکمیل پارک و طرح هادی روستای گردشگری الگن.

19)اقدام جهت احداث منبع ذخیره آب روستای کمردوغ

20) سامان دادن به کار دهیاری ها و برگزاری کلاسهای آموزشی برای آشنایی بیشتر دهیاران با قوانین و مقررات و برگزاری منظم کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی برای اولین بار در سطح بخش چاروسا

21)پیگیری مشکلات عمومی مردم و بخش 

 محمودی در پایان گفت : در پایان بر خود لازم میبینم از زحمات خالصانه استاندار محترم ،فرماندار محترم ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی،  مدیران اجرایی،قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در منطقه و همه کسانی که مطالبه گر و پیگیر مشکلات مردم بودند تقدیر و تشکر نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار