متهم با استفاده از خط تلفن مادرش از بهمن پارسال به کلاهبرداری اینترنتی اقدام و در بازجویی پلیس فتا به بزه انتسابی اقرار کرد.
کد خبر: ۷۷۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 27 August 2019

نوجوان 15 ساله مازندرانی ،متهم کلاهبرداری اینترنتی 700 میلیون ریالی است.

رئیس پلیس فتای مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی بیش از 52 میلیون ریالی از دو حساب بانکی وی وانتقال وجه به حساب‌های بانکی افراد دیگر، در تحقیقات پلیسی ، نوجوان 15 ساله مازندرانی به برداشت غیر مجاز700 میلیون ریال از حساب بانکی 635 نفر متهم شناخته شد.
سرهنگ حسن محمد نژاد با بیان اینکه در بررسی های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد؛ تمام نقل و انتقالات وجه از طریق سامانه‌های اینترنتی ، با یک خط تلفن همراه صورت گرفت افزود: متهم با استفاده از خط تلفن مادرش از بهمن پارسال به کلاهبرداری اینترنتی اقدام و در بازجویی پلیس فتا به بزه انتسابی اقرار کرد.
سرهنگ محمدنژاد در تشریح اقرار متهم گفت : این نوجوان درپی آشنایی با کانالی تلگرامی با نحوه انجام فیشینگ و جعل درگاه اینترنتی به اطلاعات حساب بانکی اشخاص دسترسی یافت.

به گفته وی؛ متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد وتلاش برای شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.
رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان توصیه کرد؛ در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و ورود به درگاه بانکی مراقب باشند تا با استفاده از صفحه کلیدهای مجاز ، وارد کردن رمز کارتها به صورت نامرتب (رندمی) و قرار ندادن رمز دوم و دیگر اطلاعات حساب و کارتهای بانکی در دام درگاه‌های جعلی یا فیشینگ قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار