سی و یکمین جشنواره تئاتر خوزستان در موزه شوش آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۷۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 26 August 2019

در این مراسم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش گفت: از پنج ماه پیش که شورای راهبردی تئاتر خوزستان به مدیریت حسین ذوالفقاری میزبانی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان را به شهرستان شوش محول کرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از هیچ گونه حمایتی دریغ نکرد.

رضا ذاکری گفت: از محمد یاقوت‌پور دبیر جشنواره و اعضای ستاد برگزاری جشنواره تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه محمد یاقوت‌پور، دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارایه کرد و گفت: از آقایان رضا ذاکری، عبدالحسین رسته‌خاک، بردیا آریانفر، عباس کرم‌الهی، حسین یلالی، ناجی عباسی‌نیا و بهرام آریانفر که به عنوان اعضای ستاد برگزاری جشنواره به صورت شبانه‌روزی برای آماده کردن سالن‌های نمایشی زحمات زیادی را متحمل شدند همچنین از مسؤولان شهرستان شوش از جمله نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شوش، شهردار و شورای اسلامی شهر شوش، مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، دانشکده باستان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، میراث فرهنگی و پایگاه میراث فرهنگی که با قلم یا قدم خود یاریگر ما بودند قدردانی می کنم.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از حضور دکتر افشین خورشید باختری، دکتر سعید اسدی و سعید آلبوعبادی به عنوان داور در شهرستان شوش اظهار کرد : هنرمندان شهرستان شوش و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان که در این جشنواره حضور دارند به این عزیزان فقط به عنوان داور نگاه نکنند بلکه از علم و دانش آنها برای بالا بردن سطح تولید نمایش‌های خود بهره ببرند. متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که در جشنواره‌ها به این عزیزان فقط به عنوان داور نگاه می‌کنند.

محمد جوروند خاطرنشان کرد: جشنواره این نیست که ما بیاییم و در این سه روز تعدادی نمایش ببینیم و با هم خداحافظی کنیم تا سال بعد که آیا دوباره دور هم جمع شویم یا خیر. من به عنوان پیشنهاد خدمت داوران عزیز می‌گویم ما باید به دنبال نمایش‌هایی باشیم که تفکر، اندیشه‌ورزی، خردورزی و تغییر در تفکر و اندیشه را در شهر ایجاد کند و اگر فقط به دنبال دیدن نمایش باشیم موضوع را نگرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: باید بعد از برگزاری جشنواره در شهرستان شوش شاهد تحولی عظیم باشیم و در واقع هدف اصلی یک جشنواره همین است. برگزاری جشنواره خیلی زحمت دارد وهمه اینها را کامل با ریز آن می‌دانم. این را گفتم تا بگویم سرمایه‌های موجود را قدر بدانید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از رییس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان گفت: شهرستان شوش زمانی برای اجرای نمایش سالنی نداشت و به کرات برای اجرا متوسل به امورتربیتی می‌شد. زمانی که من رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش بودم از نظر مالی تا حدودی مشکلی نداشتیم و تالار نیایش را احداث کردیم. خوشبختانه هنرمندان شوش در حال حاضر یک سالن نمایش و دو پلاتو دارند و حسین ذوالفقاری رییس شورای راهبردی تئاتر خوزستان به موقع شوش را برای میزبانی سی و یکمین جشنواره تئاتر خوزستان انتخاب کرد تا بعد از سال‌ها که ما در این شهر شاهد اجرای جشنواره تئاتر ایران زمین بودیم دوباره با اجرای این جشنواره دوباره هنرمندان خاطراتی را کنار هم خلق کنند

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت‌پور از ٢ تا پنج شهریور ٩٨ به میزبانی شهرستان شوش برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، شوش ، جشنواره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار