عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش معاون برق و انرژی وزیر نیرو کاهش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال، ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.
کد خبر: ۷۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 26 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:«کوروش کرم پور حقیقی»  درباره نشست کمیسیون انرژی گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور آقای همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو برگزار شد و ایشان گزارشی در رابطه با اقدامات انجام شده برای تامین برق سراسر کشور در تابستان امسال ارائه کرد.

وی گزارش معاون وزیر نیرو در حوزه مصرف برق را در مقایسه با مصرف برق در سال گذشته بسیار خوب و امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: ‌همکاری مردم هم در کاهش مصرف برق در پیک مصرف قابل توجه بوده است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو برای تامین برق در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با برنامه عمل کرده است و این برنامه‌ریزی، همکاری مردم را هم به همراه داشته است. چرا که وقتی مردم ببینند مسئولان با برنامه کار می‌کنند، پاسخ مناسبی می‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مصرف برق در پیک مصرف امسال حدود ۴ هزار مگاوات کاهش داشت و اگر قرار بود این صرفه جویی صورت نگیرد که این کاهش مصرف حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشته است.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای تولید و تامین ۴ هزار مگاوات برق در دوره پیک مصرف باید حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید ایجاد شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که آیا در نشست امروز، از رسیدگی به اعتراضات مردم مناطق جنوب کشور نسبت به افزایش تعرفه برق هم گزارشی ارائه شده است یا نه، گفت:‌ وزارت نیرو بعضا این موضوع را اصلاح کرد و هنوز برنامه‌هایی در دستور کار دارد.
کرم پور حقیقی عملکرد وزارت نیرو در تامین برق در سال جاری را رضایت بخش عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار