رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: از ۳۲۹۹ پست مدیریتی در استان مرکزی ۵۸۷ پست برابر با ۱۸.۲ درصد در اختیار بانوان است
کد خبر: ۷۷۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 24 August 2019
33 درصد زنان استان مرکزی شاغل هستند رقیه یادگاری در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، بیان کرد: در ۷۵ دستگاه اجرایی استان مرکزی به غیر از آموزش و پرورش ۳۳ درصد شاغلان را بانوان تشکیل می‌دهند که این رقم در آموزش و پرورش به ۵۷ درصد شاغلان زن می‌رسد.
وی با بیان اینکه بیشترین شاغلان زن در دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه بهداشت و درمان هستند که شامل بیش از ۵۰ درصد شاغلان این بخش می‌شود، افزود: کمترین شمار زنان شاغل نیز در شرکت‌هایی همچون شرکت گاز، حمل و نقل و شرکت شهرک‌های صنعتی گزارش شده است.

یادگاری تصریح کرد: ۴۶ درصد سنوات بانوان شاغل کمتر از ۱۰ سال است، همچنین ۸۲ درصد بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۷۲ درصد آن‌ها دارای تحصیلات بالاتر از کارشناسی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۳۲۹۹ پست مدیریتی در استان مرکزی ۵۸۷ پست برابر با ۱۸.۲ درصد در اختیار بانوان است، گفت: ۳ درصد مدیران میانی استان، ۴۳ درصد مدیران پایه و ۵۲ درصد مدیران عملیاتی را زنان تشکیل می‌دهند و باید به سمت و سوی انتصاب زنان در پست‌های مدیران میانی حرکت کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با بیان اینکه از پایان سال ۹۶ تاکنون رشد ۲۶ درصدی مدیریت بانوان در استان حاصل شده است، افزود: از نظر سنی ۲۸ درصد مدیران استان را زنان جوان کمتر از ۴۰ سال و ۱۶ درصد زنان بالای ۵۰ سال تشکیل می‌دهند.

یادگاری اضافه کرد: در شهرداری‌ها همچنان شاهد عدم بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی هستیم به طوری که در ۱۱۱ پست مدیریتی در شهرداری اراک تنها ۴ بانو فعالیت دارند و در دیگر شهرداری‌ها زنان جایگاهی در بین معاونان و مدیران شهری ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار