کیخسرو شهریاری
کد خبر: ۷۷۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 23 August 2019
بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌ها می‌خوانیم، می‌بینیم و می‌شنویم که یک نوجوان یا یک جوان و یا یک مرد میانسال در آمریکا مُسلسل بدست گرفته و مردمانی را به رگبار بسته و شماری را کُشته و شمار بیشتری را زخمی و از کار افتاده و زمین گیر ساخته! این تروریسم کورکه ویژه سرزمین ایالات آمریکا می‌باشد هزاران بار از تروریسم سیاسی ترسناکتر و دلهره آفرین‌تر است، زیرا تروریست سیاسی یک یا چند تن را که با آن‌ها دشمنی دارد می‌کشد و به دیگران آسیبی نمی‌رساند، امّا در این کار که هر روز آوازه آنرا از سرزمین آمریکا می‌شنویم بی گناهان و بی گناهان بی گناه مانند کودکان و شیرخواران هم کشته می‌شوند.‌
می‌گویند امروزه شمار گردشگرانی که به آمریکا رفته اند بسیار بسیار کاهش یافته، زیرا بیم آن دارند درجایی که با هم گرد می‌آیند به رگبار بسته شوند؛ که این خود زیان فراوانی را به گردشگری آمریکا و درآمد از آن رسانیده و می‌رساند. بهرروی از این رخداد‌های خونین گاه به گاه که بگذریم بر پایه آمار‌هایی که خودشان می‌دهند تیر اندازی‌ها در آمریکا شبانه روزی شده به گونه‌ای که در هر شانزده دقیقه یک تن کشته می‌شود که شمار زخمی‌ها و جان بدر بردگانش بیشتر است.
اکنون اگر با نگاهی به این رویداد‌ها خود به داوری بپردازیم می‌بینیم آمریکا در تب و تابی دردناک بسر می‌برد که نمونه اش را در هیچ یک از کشور‌های کوچک و بزرگ جهان نمی‌توان دید. زیرا کشور‌های چین و هندوستان هر یک، یک و نیم میلیارد یا پنج برابر آمریکا جمعّیت دارند که شمارکشتگان شبانه روزی آنان بسیار کمتر از آمریکای سیصد میلیونی می‌باشد و تاکنون نمونه‌ای از کشتار‌های لاس وگاس، اُهایو و کالیفرنیا در آن دو کشور دیده نشده. همچنین در کشور‌های کوچک اروپا و آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین.
پاره‌ای از مردمان ساده اندیش و رویه نگر می‌پندارند که این بودن ۴۰۰ میلیون سلاح گرم در دست ۳۶۰ میلیون آمریکایی است که این آدم کشی‌ها یا بگفته خودشان «سریال کیلری»‌ها را آفریده که به باور نویسنده چنین نیست، زیرا اگر به مردمان کشور‌های مانند ایران، سوئیس، آفریقای جنوبی، چین، هندوستان دو برابر جمعیت شان اسحله بدهند، هرگز چنین رخداد‌های را پیش نخواهند آورد، و، امّا شوند و چرایی این دیوانه وار گشتن‌ها چیست که پاسخش را باید استادان جامعه شناسی، روان شناسی و مردم شناسی بدهند که خوشبختانه در کرمان کم نیستند و نیاز است یکی از خبرنگاران روزنامه هفتواد با آنان در این زمینه گفتگو نمایند. زیرا بیش از سیصد میلیون کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند از این پدیده رنج می‌برند.
سعدی فرمود: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز. یک گوهرند
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار