گزارش اختصاصی تابناک
کوچه‌های باریک و خاکی، نبود سطل زباله در تمامی شهرک، آبشوران بی حفاظ که به محلی برای دفع زباله تبدیل شده، نبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون پارک و اماکن ورزشی، نبود ایستگاه اتوبوس، نبود مدرسه از مقطع راهنمایی به بالا، قطعی فراوان آب، عدم روشنایی، زمین‌های خاکی از جمله مشکلات اساسی کهریز است که مردمش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، ابتدای کار دولت تدبیر بود که روستای کهریز به شهر کرمانشاه پیوست، شاید آن روز‌ها مردم این منطقه فکر می‌کردند که با الحاق به شهر از امکانات بهتری بهرمند خواهند شد، اما اکنون بعد از گذشت ۶ سال از این الحاق، متأسفانه این شهرک از کمترین امکانات شهری و حتی روستایی برخوردار است، امکاناتی همچون عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی ؛ که حق طبیعی هر شهروندی است.

کوچه‌های باریک و خاکی، نبود سطل زباله در تمامی شهرک، آبشوران بی حفاظ که به محلی برای دفع زباله تبدیل شده، نبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون پارک و اماکن ورزشی، نبود ایستگاه اتوبوس، نبود مدرسه از مقطع راهنمایی به بالا، قطعی فراوان آب، عدم روشنایی، زمین‌های خاکی و از جمله مشکلات اساسی این شهرک است که مردمش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مشکلات شهرک کهریز و وعده‌های عمل نشده مسئولین
مشکلات کهریز در زمستان سال گذشته مردم این شهرک را راهی ساختمان مرمری استانداری کرد و با تجمع و اعتراض صدای خود را بگوش مسؤلین استانی رساندند، این اعتراضات باعث شد تعدادی از اعضای شواری شهر با همراهی سرپرست وقت شهرداری از این شهرک بازدید کنند، و در این بازدید مقرر شد کمیته‌ای جهت بررسی و حل مشکلات کهریز تشکیل گردد، اما امان از وعده‌های محقق نشده آقایان مسؤل که تمامی ندارد.

خبرنگار تابناک پس از حضور در شهرک کهریز و مشاهده مشکلات، با رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه گفتگو کرد و رنجبر در پاسخ به سوالات خبرنگار چنین پاسخ داد:


سوأل: وضعیت آسفالت شهرک افتضاح است چه اقداماتی صورت گرفته؟


پاسخ فرماندار: این مربوط به شهرداری است.

سؤال: آبشوران چی؟ نه ایمن است و نه بهداشتی


پاسخ فرماندار: پول نداریم.


سؤال: دیگر مشکلات همچون برق و آب و مدرسه و... چی؟

پاسخ فرماندار: حالا ببینم چندتن از مدیران رو جمع می‌کنم تا یه فکری براشون انجام بدیم.

مشکلات شهرک کهریز و وعده‌های عمل نشده مسئولین

فرماندار کرمانشاه درحالی این چنین پاسخ مطالبات به حق مردم را داد که وزیر کشور طی نامه‌ای دستورالعمل اجرایی نحوه الحاق روستا‌های در حریم شهر‌ها موضوع بند ۳ ماده ۲ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ که همزمان با الحاق کهریز به شهر است را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده است.

در دستورالعمل وزیر کشور آمده است:
١- به منظور بررسی دقیق و کار شناسی موضوع الحاق، کار گروهی به ریاست فرماندار شهرستان و عضویت روسای شورا‌های اسلامی روستا، بخش، شهر، و مسولین محلی ذیربط از جمله شهردار شهر مربوطه در فرمانداری تشکیل گردد و فرماندار پس از مشورت با کار گروه مذکور در صورت تایید موضوع، الحاق را به معاونت سیاسی استانداری پیشنهاد نماید.

٢- در صورت تأیید و موافقت معاونت سیاسی با موضوع الحاق، موضوع برای بررسی فنی و تطبیق با مقررات مربوط، به معاونت امور هماهنگی عمرانی جهت طرح در کار گروه تخصصی امور زبربنایی و شهر سازی استان ارجاع شود.

٣- مصوبه کار گروه تخصصی امور زیربنایی و شهر سازی استان به همراه نظریه معاونت سیاسی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر حضور معاونین سیاسی و عمرانی استانداری و نماینده شورای عالی معماری و شهر سازی ایران جهت بررسی نهایی طرح گردد.

مشکلات شهرک کهریز و وعده‌های عمل نشده مسئولین

٤- درصورت تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، معاونت سیاسی مصوبه مذکور را جهت بررسی و سیر مراحل قانونی تصویب، به معاونت سیاسی وزارت کشور ارسال نماید.

همانطور که خوانده شد، یکی از برنامه‌های الحاق روستا‌های در حریم شهر، بررسی تخصصی امور زیربنایی توسط فرماندار است که متأسفانه در الحاق کهریز به شهر هیچ گونه بررسی تخصصی صورت نگرفته است که اگر این بررسی دقیق و تخصصی صورت می‌گرفت، برنامه‌های آن و وظایف دستگاه‌ها مشخص می‌گردید، شاید کهریز اکنون یک شهرک آباد بود.

مشکلات شهرک کهریز و وعده‌های عمل نشده مسئولین

اکنون شهرک کهریز، یا بهتر است بگوییم روستای کهریز نیازمند اقدامات جدی مسؤلین بخصوص فرماندار و شهردار است که امیدواریم آقایان مسؤل بجای شانه خالی کردن از بار مسؤلیت، به وظایف قانونی، کاری و انسانی خود عمل کنند که درصورت عدم اجرای وظایف، از دادستان محترم بعنوان مدعی العموم انتظار می‌رود که به مطالبات قانونی مردم ورود کنند.

در پایان لازم بذکر است که خبرگزاری تابناک کرمانشاه بعنوان یک رسانه مردمی، در جهت حل مشکلات شهری و استانی، پیگر خواست و مطالبات مردم خواهد بود.

گزارش تصویری تابناک کرمانشاه از شهرک کهریز را اینجا ببینید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار