کامران کریمی در گفتگو با تابناک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: مساحت گلخانه‌ای فعال در شهرستان اسلام آباد غرب یک و دو دهم هکتار معادل ۱۲ هزار متر مربع در روستا‌های امیرآباد علی‌آباد شیان و ونایی است.
کد خبر: ۷۷۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 18 August 2019

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا اوایل شهریور ماه امسال در موضوع تشکیل پرونده‌های گلخانه ای، ۱۷ نفر متقاضی در ۴ دهستان حمیل، حومه، شیان و حسن آباد داشته‌ایم.

وی افزود: اخذ مجوز تأسیس برای ۴ پرونده به متراژ ۱۳ هزار مترمربع صادر شده و پرونده‌های معرفی به سازمان نظام مهندسی برای اخذ مجوز تأسیس برای ۹ نفر دیگر به متراژ ۱۶/۵۰۰ متر مربع نیز انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی اسلام آباد غرب درخصوص مزایای کشت گلخانه‌ای بیان کرد: تولید بیشتر در واحد سطح تا ۱۵ برابر و مصرف آب کمتر تا یک دهم (هیدروپونیک) همچنین درآمد و اشتغالزایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای می‌باشد.

کریمی در پایان میزان اشتغال زایی مستقیم هر هکتار کشت گلخانه‌ای را ده نفر اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش تولید در هر سطح باعث افزایش درآمد نیز خواهد شد و در کشت هیدروپونیک کاهش مصرف آب نسبت به گلخانه‌های خاکی به یک دهم می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار